Peeter Kern: maksa vaid tarbitava eest

Majanduskriis tõi telekommunikatsioonisektorisse senisest vihasema konkurentsi, kuid mis saab masu taandudes?

Teenusepakkujad on üksteise võidu toonud turule uusi pakette ning püüdnud näidata, et just neil on konkurentidest soodsam minutihind, kiirem internet, suurem telekanalite valik jne.

Suvi algas sellega, et mobiilioperaatorid kaotasid mobiilinterneti pakettide mahupiiranguid ning alandasid hindu. Jaanipäevaks jõudis tippu teleteenuste pakkujate võitlus uute klientide pärast, keda üleminek digilevile ähvardas sootuks telepildituks jätta. Kas nüüd, kui majanduslangus on pöördunud kasvule ning tööpuudus näitab taandumismärke, võib oodata taas uusi pakette, kuhu hinnatõus on kavalalt sisse peidetud?

Majanduskriis lõi vähemalt telekommunikatsiooniturul eeldused uueks mõtteviisiks, mis viib pealesunnitud paketimaagia surmani. Seni panid Eesti telkod põhirõhu erinevate kodu- ja muude terviklahenduste pakkumisele ning arendamisele. Eraldi teenuste valimise võimalus klientidel sisuliselt puudus, kuna hind tuli siis kõrgem, netikiirus aeglasem ning muid lisavõimalusi oli vähem. Selline pealesunnitud teenuste ajajärk hakkab aga ka Eesti IKT-turul läbi saama. Paljudelt klientidelt saadud tagasiside on näidanud, et enam ei soovita pealesunnitud komplektlõunaid supp-praad-magustoit, vaid ? la carte menüüd, kus igaüks saab valida, mida, kui palju ning mis kujul ta soovib.

Paljud välismaised teenusepakkujad on juba läinud personaalse teenusepaketi võimaldamise teed. Näiteks võib tuua Briti firma Virgin Media, USA suurima kaabel-tv ja koduste sidelahenduste pakkuja Comcast, käibelt maailma suurima telekomifirmade grupi AT&T, Kanada teenusepakkujad Bell Aliant ja SaskTel ning paljud teised. See tõestab, et sellisel põhimõttel teenuste pakkumisel on elujõudu.

Meie olemegi esimese püsivõrgu operaatorina igale kliendile personaalsete pakettide võimaldamisel otsa lahti teinud. Kuigi see muudab äritegemise operaatorile keerukamaks, on teenuste kasutamine kliendile oluliselt meeldivam. Tegelikult on ju loomulik, et kliendilt küsitakse raha vaid nende teenuste eest, mida ta vajab, mida ta ise on oma teenusepaketti valinud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tallink is looking for a SENIOR DEVELOPER

Tallink Grupp AS

31. oktoober 2017

Tallinna Linnakantselei otsib INFOSÜSTEEMIDE ANALÜÜTIKUT

Tallinna Linnakantselei

01. november 2017

ERPLY otsib SÜSTEEMIADMINISTRAATORIT

Majandustarkvara OÜ

01. november 2017

Arvamused

Teabevara