Internet, õpetaja abiline

IKT-firmad on võtnud sisse kohad hariduses, pidades omavahel tõsist konkurentsisõda. Õpilase kõrvale ja kohale on tulnud internet, arvuti ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, mis toetab õppetegevust tänases koolis, kirjutab Gustav Adolfi Gümnaasiumi direktor Hendrik Agur.

Tiiu Hallap arutleb 16.03 Äripäevas, et haridusest on saamas majandusharu. Kui jätame kõrvale huvigruppidest tugistruktuurid (õpikute kirjastused, koolide toitlustajad, puhastusteenistusfrimad jne), siis on juba praegu hariduses olulise rolli võtnud “pilv” ja kõvaketas.

Õpetajale ei ole internet ja arvuti siiski konkurendiks, vaid tubliks abimeheks, kuid õpetajate endi oskused pakutud võimalusi ära kasutada on täna veel kasinad. Tänaseks saavutatud e-kirja, e-kooli ja Powerpoindi kasutamise oskus peab täienema IKT-alaseks kompetentsuseks ja vabaks valdamiseks õppeprotsessis. Võib-olla vajab kompetentsuse saavutamine IKT täiuslikuks rakendamiseks õppetöös siiski õpetajate põlvkondade vahetust. Lähiaastatel kasvab peale juba pisut enne 21. sajandit sündinud põlvkond õpetajaid, kes on sündinud, “hiir peos”. Eelmise põlvkonna õpetajad on siiski valdavalt vana kooliga, kuid õnneks küllaltki muutumisaltid.

IT-hiiud on alustanud halastamatut võitlust suureskaalaliste pedagoogiliste rakenduste väljatöötamiseks ja võidujooksu nende n-ö tahvli ette toomiseks. Kurta pole põhjust, sest IT-lahendused muutuvad õppeprotsessis kvaliteetsemaks. Samas on õpetajate koolitamine moodsate lahenduste kasutusele võtmisel võtmetähtsusega. Ühestki moodsast tehnoloogilisest vidinast ei ole kasu, kui õpetaja ei oska seda ise kasutada ega panna tööle õpilase arengu toetuseks. Seega on õpetajate tehnoloogiaalane väljaõpe kujunemas eraldiseisvaks majandusharuks.

Tänased IT-lahendused võimaldavad sisuliselt õppida ilma tahvli ees seisva õpetajata. Õppur saab vajalikud materjalid kerge vaevaga kätte ning ka täiendav nõustamine on hiirekliki kaugusel. Ometi ei ole tõenäoliselt karta traditsioonilise õppevormi lakkamist. Ükskõik milline tehniline lahendus ei tee inimesest masinat ning inimesed kontakti- ja lähedusevajadus ei kao kuhugi. Tuleviku arengutes tuleb mõistlikult kasutada IT-lahenduste, õpetaja ja õpilase turvalist ja ratsionaalset toimimist õpilase arengu toetuseks. Kaob ainult postulaat, et õpetaja on puutumatu, kõigeteadja, n-ö jumal. Ka õpetaja on õppija ning nõuded temale aina kasvavad, sest õpetaja peab olema õpilasest  vähemalt sammu võrra ees.Ärilises vaates on konkurents hariduses edasiviivaim jõud. Mida parem õpetaja ja õppijale parem hariduskeskkond, seda nutikamaks saavad inimesed, kes oskavad õnnelikult elada.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Arvamused

Teabevara