Lauri Toomsalu: Edukas ärirakendus äppide rägastikus

Äppide ehk mobiilirakenduste temaatika on tänu nutitelefonidele ja tahvelarvutitele saamas meie igapäeva elu loomulikuks osaks.

Äpid võivad olla meelelahutuslikud või aitavad teha midagi paremini, kiiremini ja mugavamalt. Viimasel ajal ongi tõusvaks trendiks saanud mitte meelelahutuse, vaid ärirakenduste loomine



Kas minu firmal on äppi vaja?

Üha rohkem ettevõtjaid seisab küsimuse ees, kas lisaks kodulehele ja muudele e-kanalitele hakata kasutama ka m-kanalit ehk kas hakata looma oma ettevõttele mobiilirakendust ehk äppi. Üheselt on sellele raske vastata, sest vastuseni jõudmisel tuleks enne kaardistada ettevõtte vajadused. Samuti tuleks leida vastused küsimustele,  milleks seda äppi vaja on: mida see peaks aitama inimestel teha ning mida ettevõtjana sellest ootad.

Näiteks võib olla äpi kasutegur klienditeeninduse parandamises ja/või kiirendamises. Nii on mitmed autofirmad maailmas loonud oma rakenduse, mille abil saab registreerida proovisõidule, panna kirja autohoolduse või pesula aega ning tänu sellele kaob ära tavaarvuti kasutamine või esindusse helistamise vajadus – kõik käib mobiiliekraanilt. Kiire, lihtne ja mugav!

Edu toob unikaalsus, lihtsus ja vajaduspõhisus

AppStore ja Google Play rakendustepoodides on kokku ca 1.2 miljonit äppi. See on meeletult suur number ning kasutajal on sobivaid valikuid teha üsna raske. Veel raskem on rakenduste omanikel selles  äppide rägastikus maailmakaardile pääseda. Samal mõttelainel olevaid arendajaid on palju ja sarnaseid rakendusi tuleb välja iga päev. Sarnaste äppide vahel käib olelusvõitlus ja kriitikud küsivad: Miks on just sinu äpp nendest sajast kõige parem?

Rakenduse puhul on väga oluline unikaalsus ja lihtsus ning kindlasti mängib rolli ka sotsiaalne mõõde ehk siis kas otsitakse mingile üldisele vajadusele (nt transport, pangandus, piletimüük, meelelahutus jne) lahendust läbi äpi. Võib ju teha maailma parima kasutusmugavusega äpi, aga kui selle vahendusel pakutava järele kellelgi vajadust pole, siis loomulikult ka äppi ei kasutata.

Loomulikult on oluline ka äpi hea väljanägemine. Äppide maailmakaardile pääsemiseks tuleks protsessi kaasata ka pädev turundaja, kes hoolitseb selle turuletuleku ja kõikvõimaliku kajastamise eest. Halba ei tee ka kasutusmugavuse eksperdi kaasamine.

Kui tahad müüa, tee maksmine mugavaks!

Eestis kontekstis on hea näide Solaris Kino mobiilirakendus, mis pakub klientidele vaadata kinokava ja filmitreilereid, valida seansi aegu ja istekohti saalis ning osta piletit otse mobiilist, lisades kinopiletite summa mobiiliarvele. Sellise lahenduse puhul on tegemist mitmekülgse kasuga. Klienditeeninduse konteksti arvestades ei pea inimene enam järjekorras seisma, kui ta on pileti mobiilist ära ostnud ja võib suunduda otse kinosaali – tuleb näidata vaid pileti kontrollijale mobiili ekraani.  Teiseks - iga mobiilist ostetud pilet on ju reaalne käive Solaris Kinole. Lühidalt – kiirendab klienditeenindust ja samas teenib see äpp ka reaalset raha. Kui oled oma ettevõttega arendamas äppi ja on soov selle kaudu midagi müüa, tasub kaaluda ka m-makse võimaluse lisamist.

Kasutajate kaasamine

Äppe ei tee muidugi ainult äriettevõtted, vaid üha rohkem ka avalik sektor. Näiteks Tartu Linnavalitsus on alustanud linna mobiilirakenduse loomist linnakodanike kaasamisega: linlased saavad Tartu mobiilirakendusel loomisele kaasa lüüa küsimustikule vastates (http://www.smartcitylab.eu). Samas saab end registreerida nii loodava Tartu mobiilirakenduse kui ka edaspidiste e- ja m-lahenduste testijaks.

Nõuanne: Kaasa võimalikult palju ja võimalikult vara rakenduse tulevasi kasutajaid! Nii on suurem tõenäosus saada rakendus, mis vastab kasutajate ootustele ja vajadustele.

Kokkuvõtteks: Äpid on meie ellu tulnud selleks, et jääda – ja tõenäoliselt üsna pikaks ajaks. Kindlasti tasub ettevõtetel mõelda oma rakenduse loomise peale juba täna, et olla ärirakenduste pakkujate seas kui mitte just enam esimeste, siis kindlasti ka mitte viimaste seas!

 


 

Osale arutelus

  • Lauri Toomsalu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OG ELEKTRA AS otsib IT KASUTAJATOE KONSULTANTI

OG Elektra AS

29. detsember 2018

Arvamused

Teabevara