Vastavalt Google uuringule (The Online & Multiscreen World (EE)) kasutab 57% eestlastest nutitelefoni, 78% PC-sid ja 25% tahvelarvuteid toote või teenuse tarbimisel, kusjuures nutitelefonide roll on enamasti tarbija aitamine lokaalsete ettevõtte otsingul ja esmase ostueelse informatsiooni kogumisel. 20% nutitelefonide kasutajaist kasutab Google Maps'i ja teisi navigeerimissaite teenusepakkuja otsimisel.
Huvitav on ka see, et 61% eestlastest kasutab tarbimisel nutitelefone paralleelselt teleri vaatamisega ja vaid kahel protsendil on tarbimisotsuse tegemisel olnud abi sotsiaalvõrgustikest.
Juba eelmisel aastal tehtud sarnases uuringus selgus, et mobiilsete seadmetega sooritatud otsingu maht kasvas olulisel määral ligi 60% võrreldud märksõnadel. 2015 aasta maikuu seisuga on see kasv juba üle 100% võrreldes eelmise aastaga.
Toon välja 2 diagrammi erinevate märksõnade valikuga, mis näitavad erinevate tarbijagruppide harjumuste muutust teenuste või toodete ostuprotsessis.
Kogu statistika sõnum on see, et oluline on olla leitav ja tagada hea kasutajakogemus nutitelefonis, ehk ettevõtte koduleht peab olema mobiilisõbralik, vastasel juhul ei osale ettevõte juba 57% tarbijate toote ja teenuse ostuprotsessis.
Autor: Jüri Hass