Autor: Kristjan Hiiemaa • 9. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Usaldus kui juhtimisvahend

Erply asutaja ja juht Kristjan Hiiemaa
Foto: Eiko Kink
Kõik meeskonnad tuleb üles ehitada iseseisvaks, oma eelarve ja juhtimisstruktuuriga, Erply asutaja ja juht Kristjan Hiiemaa.

Me proovisime alustada nagu enamik – juhtida ülemaailmset ettevõtet otse Eestist, pidevate Skype’i kõnede ja e-kirjade ja kohtumiste jadana. See oli väga koormav. Õnneks saime peagi aru, mis valesti oli – igasse riiki tuli anda kogu otsustusõigus ja usaldada vastavat tiimi täielikult. Peamiseks juhtimisvahendiks sai hoopis usaldus ja eelarve. Tänu sellele oleme saavutanud hoopis suurema kasvu ja ka meeskonnad on rahul, sest saavad kõiki asju ise otsustada.

Suhtlusvahendid peavad olema parimad

Loomulikult on vaja aidata igal tiimil kasvada – kehtestada sisereeglid, äriprotsessid ja tagada nende täitmine. Targad tiimid töötavad nagunii iseseisvalt, seal ei ole vaja igapäevaselt sekkuda. Ehk ei tohigi, kuna siis inimesed pettuvad. Piisab, kui on määratletud üldised eesmärgid.

Oma väliskontorite kasvust innustatuna asusime samasugust struktuuri ka Eestis rakendama. Meie erinevad kontorid, tiimid ja tooted on väga iseseisvad. Kõikidel on oma eelarve, plaan ja juhtimine. Üldjuhil on ainult võimalik kaasa aidata, mikrojuhtimist ei ole vaja teha. Suhtlusvahendid peavad olema parimad, mugavad, nähtamatud, mobiilsed. Esiteks tuleb kindlasti lasta tiimil valida endale sobilikud vahendid, meie näiteks otsustasime Skype’i vahetada Slacki vastu. Peamiseks põhjuseks oli võimalus eri gruppidele oma väikeste ruumide loomiseks – st, et ühe projekti inimesed on kogu aeg värske infoga varustatud.

Teiseks oli kindlasti turvalisus – kasutame näiteks Google’i meiliteenust ja seega oli kohe olemas turvaline integreerimine ja paroolide turve SMSi kaudu. Väga oluline tänapäeva maailmas. Kolmandaks oli võimalus integreerida väliseid infokanaleid, äppe – nt kodulehe külastajate küsimused tulevad otse müügitiimile, kes saavad samas keskkonnas vastata – mugav ja efektiivne.

Kristjan Hiiemaa esineb 18.-19. mail toimuval 

 ning Pärnu Juhtimiskonverentsil

räägib teemal "Kuidas konkurendi abil välisturule siseneda?" 

.Vaata lisainfot SIIT

Allikas: Konverentsid.ee

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755