Autor: Priit Salumaa • 25. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kes ei muutu, see sureb. Vältimatult

Mooncascade kaasasutaja Priit Salumaa.
Foto: Andras Kralla
Majandusmaailmas on nii, et ettevõtted ja ärimudelid peavad olema võimelised kohanema, muidu ootab neid väljasuremine. Sama kehtib inimeste ja ühiskondade kohta, kirjutab tarkvaraarendaja ja ettevõtja Priit Salumaa Äripäevas.

Oma mõtetes peame olema alati sammu ees - mis juhtub siis, kui nutitelefoni kasutavad inimesed otsustavad, et neile ei ole enam pankasid vaja, sest piisab Monese’st? Kas keegi mõtles ette, mis juhtub rahvusvaheliste kõnede ja ülekannetega, kui turule tulid Skype ja TransferWise?

Ma usun, et peame inimestena olema julged ja aktiivsed muutuste osas. Kui me ei muutu koos meid ümbritsevaga, siis kasvab risk meie ellujäämisele. Sellistel puhkudel ootab ärimaailmas sind hukk või taandareng. Nii juhtus soomlaste Nokiaga, mis oli aastakümneid maailmavallutajate lipulaevaks. 1997. aastal läksid sama teed paljud firmad, kuna peale Venemaa turu kokkukukkumist ei suudetud piisavalt kiiresti maailmaturu avamerel suunda muuta.

Nii ongi mõistlik küsida: kuidas muuta ärimaailma toimimismehhanismid pideva muutumise keskkonnas vastupidavamaks? Ning kuidas suudame ühiskonnana tehnoloogiamuudatusi ära kasutada nii, et tekiks soodsam keskkond selles muutuste virrvarris?

Loe pikemalt Äripäevast.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755