Autor: Peeter Koppel • 6. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Koppel: tasub investeerida aja surnuks löömisse

Oma raha investeerimine meelelahutussektorisse on üks targemaid samme, mida praegu ette võtta, soovitab SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel. Gamification on oodatud peagi igasse elusfääri, usub ta.
SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel.
Foto: Raul_Mee

Järgneb Peeter Koppeli kommentaar:

Netflix kulutab aastas keskmiselt kuus miljardit USA dollarit originaalse contenti tootmiseks (pool Eesti riigi aastaeelarvest). Globaalne mängusektori käive on suurem kui kino- ja muusikasektori omad kokku ja moodustab sadu miljoneid dollareid. Igal aastal lähevad miljardid käiku selleks, et inimestel oleks mõnusam oma aega raisata. Mida see mõtlevate inimeste jaoks tähendab?

Eelkõige seda, et meelelahutussektor ei ole kunagi ajaloos olnud nii mitmekesine ja investori jaoks atraktiivne kui praegu. Meelelahutuskirg tõmbab oma arengusse tohutuid ressursse, kiirendab tehnoloogilist arengut ning turgutab inimeste niigi kõrgeid ootusi mängu-, kino-, muusika- ja muude meelelahutussektoritele.

Meelelahutus hõlmab ka terveid valdkondi ja määrab neile oma mängureeglid: pangandus olgu nunnu ning kulude analüüs mänguline. Telefonikasutus olgu rõõmustav ja emotsionaalselt meeldiv. Gamification on oodatud peagi igasse elusfääri ja pole kaugel see hetk, kui keegi mõtleb ka meie rutiinsete ülesannete gamificationi peale.

Seega: tingimusel, et lähiajal ei juhtu globaalset katastroofi ja/või sajandi suurimat majanduskriisi, tundub, et oma raha investeerimine meelelahutussektorisse on üks targemaid samme, mida ette võtta.

Ärge piirake oma fantaasiat – sobida võib kõik, mis vaba aja veetmisega seotud on, alates kaameratootjast GoPro kuni molekulaarköögini. Sest ka toit on paljude jaoks oluline meelelahutus. Ka eestlaste kulutused kiirtoidule on eelmisel aastal kasvanud pea 30%... Minu arvates kahtlane meelelahutus, aga maitsete üle ei vaielda.

Muide, rääkides eestlastest: ka siin on märgata meelelahutustungi tugevnemist. Nii näiteks kasvasid kahel eelmisel aastal järjest kaasmaalaste krediitkaartelt hasartmängudele tehtud kulutused rohkem kui 30% võrra.

Ka alkoholikulud on kasvanud, aga see on ilmselt nii meelelahutussektori kui ka aktsiisipoliitika ja naaberriigi alkoholipoodide mõju. Igaühel on oma meelelahutus… Hea investori jaoks on see aga tugev trend, mis minu hinnangul veel niipea ei vaibu, kuna on näha, et selles ühiskonnas ei taha keegi täiskasvanuks saada…

Analüütiku ja kolumnistina tuntud SEB privaatpanganduse strateegi Peeter Koppelit paelub eriti finantsturgude käitumine ja seda mõjutavad tegurid. Koppelil on üle 12 aasta panganduskogemust, viimaseil aastail on ta olnud tegev SEB privaatpanganduse klientide vara juhtimises.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755