(Sisuturundus) CM: Edukas mobiilirakendus algab ideest, kuid ei lõppe sellega

Tulla turule unikaalse ja oodatud ideega õigel ajal, annab suure eelise ning potentsiaalse tühimiku nägemisel tuleks kiirelt tegutseda, annab nõu Veiko Raime mobiilitarkvara arendusfirmast Mobi Solutions.

„Mobiilirakenduste teema on täna väga põnev, igaühel on võimalus midagi ära teha ning oma ideid teostada,“ räägib Raime. „Seejuures tuleks eristada haipi tegelikust väärtusest, ning läbi  mõelda, kas investeering tasub end tulevikus ära. Aga kui olete endas kindel, tehke see ära!“ 

Äsja alustavad ettevõtjad  otsivad mobiilirakenduste maailmast enamasti uusi turge ja võimalusi, aga nii nemad kui ka juba toimivad ettevõtted peaksid kas ise või spetsialisti abiga püüdma vaadata oma mõtteid objektiivselt: kas tema idee on ikka nii unikaalne, innovatiivne ja turu ootustele vastav kui tundub? Kas see annab nende tulevastele või olemasolevatele klientidele midagi juurde võrreldes praegusega.  

„Väga tihti vaadatakse mobiilseid teenuseid ja mobiiltelefoni kasutajaid samasuguselt kõigi muude elektrooniliste kanalitega,“ sõnab Veiko Raime. „Tahetakse näiteks mobiilirakendust teha identseks oma veebilehega, mis on ebavajalik investeering, sest inimesed teevad suure ekraaniga arvuti taga kontoris või kodus erinevaid toiminguid võrreldes nendega, mida nad sooritavad mobiiltelefonis liikumise pealt. Mobiilis jagatav info peaks olema võimalikult lihtne ja selge: tuleb hoolikalt valida, mis ettevõtet toetavad tegevused mobiili sobivad. Võtta arvesse, et näiteks enamik tänapäeva telefone teab kasutaja asukohta, liikumist, tema plaane kalendris ja palju muud.“ 

Rakenduse loomisel tuleks mõelda väga selgelt konkreetsele funktsioonile ja selle väärtusele kasutaja jaoks mobiilses olukorras. „Kasutajad eelistavad kiireid ja lihtsaid äppe, millel on selge arusaadav fookus.  Sageli kipub see ununema, mistõttu kulutatakse asjatult palju töötunde, raha ning energiat rakenduse lisafunktsioonide peale, mida kasutajad tarbivad kas väga vähe või üldse mitte... Alustada tuleks võtmefunktsioonist ja vajadusel seda samm-sammult  edasi arendada ja täiendada.“ 

Ettevõtjad, mõelge oma eesmärkidele! 

Ettevõtete sihid mobiilivaldkonda sisenedes on erinevad: kes soovib muuta imagot, kes soovib rohkem haarata noorte klientide turgu. „Mobiilirakendust pole mõtet teha lihtsalt tegemise pärast sahtlisse,“ ütleb Veiko Raime. „Mõistlik oleks konsulteerida valdkonna spetsialistidega, kas ja mida on mõttekas teha: koos leitakse kõige väärtuslikumad tegevused, mida telefoni viia.“ 

Raime toob näitena bussifirma, kes soovis läbi mobiilirakenduse pakkuda oma sõitjatele lisaväärtust bussisõidul. Kui pilet ostetakse reeglina ikka läbi arvuti, siis reisil olles on hea jälle telefonist vaadata, kus täpselt asutakse, kui kaugel on järgmine peatus, millised bussipeatused võõras linnas on  ja nii edasi. 

Teine näide Mobi Solutionsi referentsidest on rakendus Touchnote, mis võimaldab ükskõik kus maailma nurgas nutitelefoniga tehtud foto saata reaalse postkaardina koos jutu ja aadressiga  sõbrale koju. „See on selge lisaväärtus, sest nii ei pea kasutaja suvalises maailmaosas asudes teadma midagi postkontori asukohast ega postmargi hindadest - personaalne postkaart saadetakse läbi Touchnote’i kontori,“ selgitab Veiko Raime. 













Kui aga tuua jutt veelkord komistuskividele, siis toob ta välja nõrga turundamise. „Turundustegevuse unustamine on üks peamisi põhjusi, miks ka hea rakendus lõpuks riiulisse seisma jääb. Kogu energia pannakse rakenduse funktsioonide arendusse, aga väga suurt rolli mängib lõpuks, kas ja kuidas õigeid kanaleid pidi kasutajateni jõuda. Mobiilimarketites on tohutult rakendusi ja tõenäosus, et kasutaja sinu teenuse niisama üles leiab on pea olematu. See mängib suuremat rolli just startup-tüüpi juhtudel. Juba tuntud ettevõttel on probleem väiksem, neil on olemas klientuur, keda üldjuhul teavitatakse oma tootest nii hästi kui võimalik.“ 

Veiko Raime julgustab: „Kui on soov midagi mobiili valdkonnas ära teha, seda tõeliselt tahta, siis pole siin midagi võimatut! Sageli lastakse heal mõttel seista, kuna elluviimises nähakse takistusi, mis tegelikkuses ei pruugi üldse takistusteks osutuda.  Konsulteerige inimestega, kindlasti on olemas lahendus. Mobiilne rakendus võib anda olemasolevale ärile täiesti uues perspektiivi ning avada uusi võimalusi.“

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a TECHNICAL WRITER

Derivco Estonia OÜ

15. detsember 2017

Arvamused

Teabevara