(Sisuturundus) CM: Liitumine annab võimaluse Eesti IT-teadmisi paremini eksportida 

Möödunud nädalal tähistas Logica Eesti Tallinna Lennusadamas liitumist rahvusvahelise CGI grupiga.

Liitumist kommenteerides sõnas CGI Eesti tegevjuht Avo Kask, et levinud arvamuse kohaselt ületavad IT projektid sageli kokku lepitud eelarve ja ajagraafiku ning selle kogemuse muutmine on üks ettevõtte eesmärkidest. Siht lõpetada 95% projektidest eelarves ja ajakavas, on võetud ühiselt täitmiseks nii Eestis kui Soomes.

Mõõdetavatest tulemustest soovitakse liitumise valguses panustada ka kliendirahulolu tõstmisse. „CGI eesmärgiks on, et kliendirahulolu reiting teenustega oleks kõigis äriüksuse allüksustes 10 punkti skaalal 9.1. See ei saa olema kerge, aga oluline on meeles pidada, et tegemist pole vaid mõõtühikuga – see annab meile olulist tagasisidet, kuidas oma äri tulevikus arendada,“ märkis CGI Soome juhatuse esimees Heikki Nikku.

Kanada päritolu ettevõttes töötab 72 000 spetsialisti 40 riigis paiknevas 400 kontoris. Tänu ühinemisele on firma intellektuaalne kapital, millest klientidele sobivaid lahendusi ammutada, nüüd märksa mahukam. Juba täna osaletakse Soome, Rootsi, Norra, Belgia, Saksamaa ja Ühendkuningriikide projektides, kuid liitumine annab võimaluse Eesti IT-teadmisi veel paremini eri kontinentidele eksportida, sh. teisele poole Atlandi ookeani. Täna on CGI Eesti jaoks olulisim ekspordipartner ettevõtte Soome üksus.

Järgneb intervjuu CGI Eesti tegevjuhi Avo Kasega:


Tänu ühinemisele on Eesti meeskonnal suurepärane võimalus osaleda uutes rahvusvahelistes projektides, sh. teisel pool Atlandi ookeani. Kas täna on võimalik välja tuua mõnda uut projekti või sektorit?

Hetkel on raske konkreetseid projekte nimetada. Võin öelda seda, mida olen märganud viimase kahe-kolme aasta jooksul – oleme Eesti meeskonnaga suutnud meie välisüksustest saadava käibe viia kahe kolmandikuni meie kogukäibest, kaotamata seejuures Eesti käivet.

Näeme seda, et Eesti oskused ja teadmised on praegu väga hinnatud.  Vähemalt Lääne-Euroopas. Me usume seda, et võimalus minna samamoodi Põhja-Ameerikasse, on täiesti olemas. Lihtsalt see on töö, mis on veel vaja ära teha. Lääne-Euroopas tuntakse meid väga hästi, Eesti IT teadmine on selgelt jõudnud nendesse paljudesse (Lääne-Euroopa – toim.) maadesse ning meid osatakse juba küsida.


Meedias on kirjutatud CGI Eesti kosmoseprojektist. Kas see on üks neid rahvusvahelise koostöö näiteid, millest eespool rääkisite?


Jah, see on üks näide. Seda me teeme koos Saksamaa üksusega, aga meil on olnud ka selliseid projekte, kus klient on konkreetselt nõudnud meie välismaa üksuse käest, et osa tööd tuleb Eestis teha.  Põhilisel puudutab see tarkvara arendust, tarkvara hooldusteenust ja ühe uue valdkonnana ka testimist.


Kas ühinemine võiks tähendada ka Eesti meeskonna laienemist, tulenevalt uutest võimalustest?

Kindlasti! Me oleme viimase paari aasta jooksul väga kiiresti kasvanud ja kindlasti plaanime edasi kasvada. Osaliselt tänu sellele, et koostöömudel CGI sees on veel selgem kui ta oli Logica ajal – see tähendab, et teistel üksustel on kergem meid kasutada. Seda ärilist otsust, kasutada mõnda välismaa üksust, on kergem teha.  Teiseks on potentsiaalne turg Eesti IT-teadmiste jaoks  veel suurem tänu Põhja-Ameerikale.

Kui nüüd nendest valdkondadest rääkida, mida sinna välismaale võiks tegema minna, siis need on need samad, milles me siin Eestis praegu tugevad oleme. Näiteks energiamajandus, need on erinevad energiaga tegelevad firmad nagu Eesti Energia, Eesti Gaas. Lisaks telekom ja kõik, mis on selle valdkonnaga seotud. Kosmoseteema on just tulnud ja paar aastat väga hästi arenenud ning meil on tehnilistest valdkondadest seesama testimise osa. Ka on meil mobiilsed lahendused ja geoinfosüsteemid – need on need teemad, milles me ise tugevad oleme.


Tänu ühinemisele tekib juurde intellektuaalset kapitali, mida uute projektide raames rakendada. Millised aspektid on nüüd Eestis rohkem kättesaadavad kui enne või oli intellektuaalse kapitali jagamine juba varem rahvusvaheline?


Rahvusvaheline oli küll, aga CGI (erinevalt Logicast – toim.) pöörab märgatavalt rohkem tähelepanu sellele, et tarkvara arendusprojektide tulem oleks CGI enda intellektuaalne omand. Tulemi omandiõigust ei anta kliendile tingimata alati üle. Teisest küljest arendatakse ja pannakse oma raha projektidesse – soovitakse investeerida.

CGI pöörab palju rohkem tähelepanu sellele, et ise arendada oma tarkvara, eesmärgiga seda hiljem korduvkasutada ja müüa. Logica tegeles ka sellega, aga oluliselt vähem – rõhk oli muudel tegevustel. CGI mõte on just see, et sellele (korduvkasutuse ja müügile – toim.) rohkem tähelepanu pöörata.

Mis seisus meie oleme? Logicas oli ka üksuseid, kus oma intellektuaalset kapitali oli päris palju, näiteks Soome. Meil on võimalus seda ära kasutada.


Aga millistes valdkondades need intellektuaalse kapitali kaasamist võimaldavad projektid võiksid olla, näiteks sektorite mõttes?

On olnud näiteks geoinfosüsteemid. Kindlasti ka energiamajandus, kus oleme vaadanud, et Soomel on päris huvitavaid lahendusi, mida siin kasutada. Mobiilsed makselahendused jälle vastupidi on sellised, mis on meil olemas ja mille vallas üritame koostööd teha Soome või Rootsiga, et leida neile turgu seal. See läheb tänu CGI-le järjest tõenäolisemaks, võimalus selliseid tarkvaralahendusi omavahel kombineerida.


Mida ütleksite veel lõppsõnaks ühinemise kohta? Nüüd on töötajatel suuremad võimalused, samuti suurenevad ärilised võimalused. Mis on see põhiline, see kõige tähtsam?

Ma arvan, et need kõik erinevad komponendid kokku, ühte üksikut asja välja tuua on raske. CGI on selgelt selline organisatsioon, mis on pigem pragmaatiline äriorganisatsioon ja tulemustele orienteeritud.

Teine oluline aspekt on see, et kohalikku äri ajavad kohalikud inimesed. Meil usaldatakse kohalikke inimesi ja neile antakse selged ülesanded ja neid väga selgelt ka mõõdetakse.


Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Arvamused

Teabevara