(Sisuturundus) CM: Parim tarkvaralahendus sünnib läbi tiheda koostöö

CGI tarkvaradisainer Esko Lehtme on üks väheseid Eesti graafilisi disainereid, kellel on tänu kuulumisele rahvusvahelisse meeskonda võimalus suurte projektide juures rääkida kaasa kasutajamugavusest.

Üheks tuntumaks Esko kaasabil valminud kodumaiseks projektiks on Päästeameti geoinfosüsteem GIS–112, mille eesmärgiks on abi kättesaadavuse ja operatiivsuse parendamine ning ressursside efektiivsem juhtimine.

„Tarkvaraarendajad püüavad sageli teha oma tööd nii, kuidas neile oleks võimalikult mugav. Klient soovib aga tavaliselt, et tarkvara funktsioneeriks tema ootuste kohaselt. Mina asun nende kahe vahel, aitan mõlemal poolel mõelda detailsemat ning leida igas tarkvaras parimat kasutajamugavust,“ selgitab Esko. „Õnneks on tänaseks mõlemad osapooled aru saanud, et ideid tasub küsida ka mujalt ning koostöö parimaks lõpplahenduseks on hädavajalik. Ja graafiline disainer ei tähenda ainult ikoonikeste loojat.“ 

Esko võtab endale iga projekti juures eesmärgiks tutvuda alati põhjalikult eeldokumentidega, mida võib olla sadu lehekülgi. Seejärel suhtleb ta nii paljude projekti puutuvate inimestega kui võimalik. Eriti oluliseks peab Esko konsultatsioonifaasi, mille tulemusena aidatakse kliendil mõelda laiemalt ning sageli tööprotsesse alguses plaanitust veel mugavaks ja kiiremaks teha. Näiteks muuta tuhandete ridadega andmebaas reaalselt klikitavaks kaardiks, millel on visuaalselt nähtavad asukohad, pinnakate, hooned või muu vajalik. 

„Isegi väga pisikesed nüansid muudavad palju ning teinekord ei oska tellija arendajale kohe seletada, mida ta täpselt soovib. Enamus meie tarkavast on webi-põhine, aga on ka päris palju nn päris programme, millele disaini teeme. Neile teen valmis prototüübi ja edasi hakkavad arendajad sellele kohe koodis kujundust kirjutama. See nn päris-programmide kasutatavuse tegemine on üks meie eriline oskus,“ räägib Esko. „Ja edasi saame vaheldumisi täita programmi uute funktsioonide ja muudatustega.”

Üks keerukamaid projekte oli Esko hinnangul eelnimetatud GIS–112, mille väljaarendamiseks veetis ta Päästemeti tööga tutvumiseks terveid päevi. „See oli vägev kogemus: luua süsteem, et 112-le helistatud kõne asukoht oleks kiirelt positsioneeritav, läheks kohe edasi logistikule, kes reguleerib autode liiklust prioriteetide järgi. Kogu süsteem on interaktiivselt nähtav kõigile osapooltele. Lisaks luua disain sellistele puutetundlikele ekraanidele, mida kasutatakse sõitvas-rappuvas autos.“ 

Projekt õnnestus aga suurepäraselt ning oli kogu CGI-le hea kogemus, mille vastu tunnevad huvi ka välispartnerid.

„Vau“-efekt on parim hinnang tehtud tööle 

Täna kuulub Esko küll geoinformaatika meeskonda, kus enamik töid on seotud kaartidega, kuid kuna CGI-s on tema teadmised ja kogemused laialt tuntud, aitab ta heal meelel ka teisi osakondi. Mehe enda sõnul muudab liikumine meeskondade vahel tema tööd ainult huvitavamaks ja annab uusi väljakutseid. 

„Alustasin disaineri ja kunstilise juhina reklaamibüroos, kui ühel hetkel tekkis tunne, et tahaksin teha midagi, mis jääks alles ning mida ei visata kolme päeva pärast ära,“ meenutab Esko. „Tulin päevapealt töölt ära, olin mõned aastad vabakutseline ning kui mind kutsuti appi GIS-süsteemide juurde, tulin puhtast uudishimust vestlusele. Alles vestlusel sain teada, et otsitakse täpselt minule sobivat meest – disainerit.“ 

Nüüd saab Esko enda sõnul teha pikemalt püsivaid asju, mis on reaalselt vajalikud. Kui reklaamibüroos sai tehtud küll näiteks kampaaniaid Lastehaigla toetuseks, aga täna päästetakse tema tööga otseselt inimesi ja hoitakse palju raha kokku. „Siia juurde käib muidugi kaudselt ka kurvem pool – koondamine. Aga lohutan ent mõttega, koondamine ei pruugi alati olla halb, sest see vabastab tööjõuressurssi, kes saab nüüd areneda ja olla ehk kusagil mujal kasulikum ja õnnelikum,“ muigab ta ja lisab, et reklaamialane haridus on talle väga kasuks tulnud ning ta kasutab seda tööl igapäevaselt. 

Esko sõnul on parim hinnang tema tööle, kui kliendid pole mitte lihtsalt rahul, vaid on positiivselt üllatunud. „Tööl peab olema mõte – siis ma võin teha ükskõik mida, sest iga projekt arendab meeletult.“

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OG ELEKTRA AS otsib IT KASUTAJATOE KONSULTANTI

OG Elektra AS

29. detsember 2018

Arvamused

Teabevara