(Sisuturundus) Millal aru saada, et teie IT jääb ettevõtte arengule jalgu?

pilveserver
DELL | MAX 123 müügidirektor Viljar Vaht.

Tänasel turul ei piisa arenevate ettevõtete jaoks konkurentsis püsimiseks vaid arvutist, printerist ja pisikesest serverikastist. IT-keskkonnad vajavad töötamiseks rohkem mahtu ja serveriruumi, sest just see annab neile töökindluse, võimekuse ja usaldusväärsuse. Lisaks peab ettevõtetel olema võimalus igal ajahetkel oma serveriruumi vastavalt ärivajadustele muuta.

On selge, kõik tarkvaraprogrammid alates meilisüsteemidest kuni kliendihaldusprogrammide (CRM) ning müügi- ja majandustarkvarani (ERP) vajavad töötamiseks serverit ning mida rohkem nõuavad süsteemid ressurssi, seda suuremad nõudmised seatakse ka serverilahendustele.

„Meie majanduskeskkond on viimastel aastatel kõvasti muutunud ning nii ka ettevõtete igapäevane äri. Näiteks logistikaettevõtte tegevus pole enam ammu pelgalt pakkide toimetamine ühest kohast teise, vaid kliendile garanteerimine, et kauba logistika on sujuv, tasuv, jälgitav ning alati õigel ajal õiges kohas,“ toob DELL | MAX 123 müügidirektor Viljar Vaht näite. „Pole oluline, mis või kes konkreetselt kaupa veab, kuid kaupa jälgiv infosüsteem peab olema reaalajas jälgitav, turvaline, töökindel ning sellele peab kõikjalt ligi pääsema.“

Järjest enam tekib ettevõtetel, kes seni on tegelenud ise oma serverite ja serveriruumiga, probleem, et tehnoloogia hakkab vajadustele jalgu jääma. Kas püüda veel jätkata samamoodi, investeerida uutesse seadmetesse või loobuda serverite „pidamisest“ ning hakata servereid/serveriruumi hoopis rentima? Kas olemasolev või plaanitav serveripark peab vastu ka suurenevale nõudlusele?

Trendikad on konsolideeritud lahendused

Trendidest rääkides sõnab Vaht, et oleme liikumas aina enam konvergentsete ehk koonduvate lahenduste poole. Tehnoloogilist arengut vaadeldes on muutused olnud väga suured. Kui veel mõned aastad tagasi asus iga teenus eraldi füüsilise serveri peal, siis sealt edasi võimaldas konsolideerimist virtualiseerimine. Praegu oleme jõudnud niikaugele, et ressursivajaduse kiirele kasvule sobivaks vastuseks on jätkuv serverteenuste virtualiseerimine ning neid keskkondi käitavate füüsiliste serverite koondamine veelgi kompaktsematele riistvaralistele lahendustele.

Nii efektiivne ressursijagamise võimaldab hoida jooksevkulusid madalal ja lihtsustada oluliselt haldust. Sellise kompaktsuse üks musternäidiseid on mitmeid auhindu võitnud ja rahvusvaheliselt palju tähelepanu pälvinud Delli legoloogikaga serverlahendus FX2, mis mahutab ühe tavalise serveri ruumi sisse lausa kuni kaheksa täisfunktsionaalset serverit, võimaldab neile jagada võrguressurssi ning halduskeskkonda.

Iga server ning serverikeskus vajab korrapärast haldust ja jälgimist, mis võib olla küllaltki ajamahukas tegevus, eriti mis puudutab andmemassiive. Kuna erinevatel ajaperioodidel võib koormus serveritele olla väga erinev, võib see tugevalt pärssida kogu seadmepargi tööd. Et seda ennetada ja lahendada, on vajalik üldiselt palgata spetsiaalne vastavate oskustega inimene või lausa meeskond.

Inimese töö võib aga ära teha ka tehnoloogia: üks selliseid geniaalseid lahendusi on intelligentne täisautomaatne ning end isehaldav andmemassiivilahendus Dell Equallogic, mida kasutab ka hulk Eesti riigiasutusi. Lahendus balansseerib kogu keskkonda ise jooksvalt vastavalt toimuvatele töö käigus toimuvatele vajaduste muutumisele. Konkreetse lahenduse puhul on väga oluline ka kulude läbipaistvus, mis väljendub selles, et kõikvõimaliku kaasaegse funktsionaalsuse tagavad tarkvaralitsentsid on soetamise hetkel juba lahenduse sisse arvestatud ega vaja hiljem eraldi pikendamist või lisakulutuste tegemist. Positiivne on ka see, et koos põhitarkvara versioonide arenemisega täieneb ka funktsionaalsuse nimekiri ning see saab kasutatavaks kliendile ilma igasuguste lisakuludeta.

„Järjest olulisem on ettevõtete jaoks lihtsustatud haldus, mis väljendub IT-spetsialistide vähenenud töötundides ning seega ettevõtte enda töötajate ajakokkuhoius. Teisalt saab ka serverite haldusteenuse sisse osta, mis vähendab oma meeskonna panust IT-süsteemidele veelgi,“ märgib Vaht.

Ärge otsige „kasti“, vaid toimivat lahendust!

Kui ettevõttel pole otsest vajadust serverit omada, pakub MAX123 ka võimalust serverikkeskkonda rentida, seda kas füüsilise seadmepargi või kaasaegse virtuaalteenuse näol. „Serverkeskkonna rentimise puhul saab ettevõte oma serveriruumi vastavalt vajadusele ilma investeerimiskuludeta jooksvalt väga kiiresti ja lihtsalt suurendada või vähendada. See annab vabaduse kasvada vajalikus tempos, muretsemata tugisüsteemidega kaasnevate suurte investeeringute pärast,“ selgitab Vaht. „Kiirelt muutuvas majanduskeskkonnas ei tea täna keegi kindlalt, millised on tema vajadused kahe või kolme aasta pärast, kuid investeering serverruumi seadmetesse teenib end tasa vähemalt kolm aastat ja kauemgi.“

Ainult „kasti“ otsides ei osata tihtipeale hinnata tervikliku keskkonna kokkusobimist, võimalikke kitsaskohti ning võimalikke kaasnevaid peidetud kulusid.

„Me ei soovi kunagi müüa pelgalt toodet, vaid kliendile tõesti vajaminevat lahendust. Meie eesmärk on olla kliendile professionaalne nõuandja ehk nö trusted advisor, kes hindab hetkeolukorda, viib end kurssi ettevõtte äriprotsessidega, näeb suurt pilti ja arengusuundasid ning lähtub kõigest sellest, et pakkuda välja kõige optimaalsem lahendus,“ võtab Vaht sõnumi kokku.

Server
Server

Üle 20 aasta serverialast kompetentsi

Max123 on kompetentsi kuulub kõik serveritega seonduv alates planeerimisest ja projekteerimisest kuni serveriruumi ehituse, juurutamise ja hooldamiseni. Ettevõte omab Delli ametliku esindajana serverialast kompetentsi aastast 1994.

„Delli kiituseks tuleb öelda, et arvestades serverite umbes viieaastast elutsüklit, on meil esinenud vaid üksikuid garantiijuhtumeid. Sellele vaatamata tagame alati kõik serveripargiga seonduvad monitooringu- ja tugiteenused, pakkudes võimalike rikete eelnevat tuvastamist ka riistvarale. Ehk meie meeskond on valmis tegutsema koheselt kliendi huvides, kui näiteks seadme kõvakettale hakkavad tekkima vead või serveriruumi temperatuur kõigub,“ räägib Vaht.

Dell on maailma kõige kiiremini arenev ja innovaatilisem tehnoloogiaettevõte. Kuna tegemist ei ole börsifirmaga, ei kammitse Delli arengut omanike rahateenimise huvid ning ettevõte saab uusi, lihtsaid ja taskukohaseid arendusi luua lähtuvalt klientide vajadustest. Samasuguse filosoofia ja põhimõtete alusel töötab ka Max123, mille eesmärgiks on jõuda 2016. aastal Eesti suuruselt kolmandaks taristupõhiseks IT-ettevõtteks.

MAX 123 ASist

MAX 123 on IT-lahendusi ja -teenuseid pakkuv ettevõte, kelle eesmärgiks on maailmabrändi DELL tehnoloogiad teha Eestis kättesaadavaks ja panna need oma tarkade inimeste abiga kohalikule ettevõttele kasu tooma. Ettevõte tegutseb aastast 1991, olles esimene ja suurim kohalikul kapitalil rajanev Delli tehnoloogiapartner Eestis. MAX 123 põhiklientideks on äriettevõtted ja avalik sektor. Viimase aasta suuremad serverlahenduste kliendid: ERR, ERGO, Tallink ja Pärnu Koidula Gümnaasium.

MAX 123 kaardistab, projekteerib ja haldab IT-infrastruktuure. Lisaks paigaldab ja juurutab riist- ning tarkvaralahendusi (server-, andmemassiivi-, virtualiseerimis-, varundus- ja võrgulahendused). Lisaks Delli end-to-end tehnoloogiale kasutab MAX 123 lahendustes ka VMware, Microsoft, Ruckus, Veeam, SonicWALL ja teiste tootjate tehnoloogiaid. Klientide tagasiside alusel on MAX123 hetkel Eesti kõrgeima soovitusindeksiga (Net Promoter Score) IT-ettevõte (Allikas: Recommy.com).

Küsi lisa:
Viljar Vaht
DELL | MAX 123 müügidirektor
Mobiil: 5666 2637
E-post: viljar.vaht@max.ee
Skype: Viljarvaht

www.max.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Seotud lood

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Arvamused

Käsi­raamatud