15. juuni 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Google ja eBay läksid raksu

eBay koristas kogu oma reklaami Google`ist, kui sai teada otsinguhiiglase plaanist promoda kasutajate konverentsil oma maksesüsteemi Checkout, eBay PayPal`i rivaali, kirjutas täna The Times.

Online-oksjonisait eBay, kes on Google`i senine suurim reklaamiklient, katkestas reklaamiandmise kohe, kui Google oli kutsunud eBay aastakoosolekust osa võtvaid suurimaid müüjaid oma konkureerivale peole. Ettevõtmisel plaaniti kiita oma online-maksesüsteemi Checkout väärtusi. eBay reaktsiooni järel jäeti eilseks plaanitud üritus ära.

Kuu aega tagasi võitis Google Microsofti nina ees pakkumise reklaamifirma DoubleClick ostuks, varem on omandanud YouTube. Ajalehe sõnul võib sellise "mäekuninga" kujunemine küll teistel harja punaseks ajada.

eBay, kelle PayPal teenus vahendab umbes 80% meerika internetimaksetest, on Google`is reklaamimiseks kulutanud arvatavalt 100 mln dollarit aastas. Märtsis ilmus seal 188 miljonit eBay reklaami. Seda on com-Score Networksi andmeil üle kahe korra enam otsimootori kliendist number kaks, poeketist Target.

Analüütikute hinnanguil toovad Google`is ilmuvad reklaamid 10 kuni 20% eBay klientidest. PayPal müüs mullu 1,4 mld dollari eest ehk ligi veerandi grupi kogukäibest. Seega on Ebay`l põhjust muretseda, et konkurendid nagu Checkout seda raha ära ei viiks.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755