28. juuni 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

iPhone'i kampaaniat annab järele teha!

Homme USAs müüki jõudva iPhone'i ümber üles puhutud meediamull on läbi aegade üks õnnestunumaid turundustegusid. See annab silmad ette nii Fordi 1964. a Mustangi kampaaniale kui Microsofti Windows 95 operatsioonisüsteemi reklaamile, kirjutas Bloomberg.

Apple'i iPhone, mis ühendab endas nii mobiiltelefoni kui muusikamängija, on saanud rohkem meediakajastusi kui mistahes muu toode. Viimased kuus kuud on sellest trükimeedias kirjutatud üle 11 000 artikli ning otsingumootor Google annab päringule sekundi murdosa jooksul üle 84 miljoni vaste.

"Apple on üks neid väheseid firmasid, mis suudab oma toote ümber salapära luua," kommenteeris Bloombergile Matt Williams USA reklaamifirmast Martin Agency. "Nad lõid elevuse, mis hakkas elama omaenda elu." Ekspertide hinnangul on Apple ise kulutanud toote reklaamile umbes 100 miljonit dollarit, mis on pool sellest, mis Microsoft Windows 95 reklaamile kulutas.

Ootused on nii üles köetud, et esimese kahe päevaga võib analüütikute hinnanguil müüdud saada üle 200 000 uue telefoni, aasta teisel poolel aga kokku üle kolme miljoni. See annaks Apple'ile hea sillapea mobiiltelefonide turul, mis on personaalarvutitega võrreldes neli korda suurem.

iPhone'id jõuavad USAs müüki homme õhtul kell kuus. Saadaval on kaks versiooni: mudel hinnaga 499 dollarit mahutab 1000 muusikapala, 100 dollarit kallim mudel kaks korda nii palju.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755