"Internetireklaami turu 2007. aasta esimese poole käive oli 68 miljonit krooni, mis on sisuliselt sama kui terve 2006. aasta käive. Seega on eeldatav turumaht sel aastal 140-155 miljonit krooni. Järgmisel aastaks sama hull kasv jätkuda ei saa, kuid tempokas 50-60% on täiesti reaalne," ütles Agasild Äripäeva majanduskonverentsi Äriplaan 2008 korraldajatele.
Kogu internetiärist peab Agasild suurima kasvupotentsiaaliga suunaks siiski reklaami. E-teenuste kasvutempo võiks vanadel olijatel tema sõnul olla keskmiselt 20-30%. Turu kogukasvu kiirenemine sõltub peamiselt uutest projektidest.
Lõppkliendiga seotud e-kaubanduse käive on Agasilla hinnangul orienteeruvalt 350-400 miljonit krooni. "E-kaubanduse käibes suuri hüppeid 2008. aastal veel ei näe. Jaekaubandus on väga poodide keskne. E-kaubanduse eduks peaks just eakamate ja jõukamate klientide internetikasutus suurenema ning ostukäitumine muutuma," selgitas ta.
Kokkuvõttes hindas Agasild internetiäri suurust järgmiselt:
- internetireklaam - 155 miljonit;- internetiteenused - 200 miljonit;- e-kaubandus - 400 miljonit;- kogu sektor - 755 miljonit.
Loe Äriplaan 2008 kohta lisa siit.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb