10. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andres Agasild: internetireklaamis sama hull kasv jätkuda ei saa

MarkIT tegevjuht Andres Agasild ei näe järgmisel aastal internetireklaamis enam nii suurt kasvupotentsiaali, nagu on sektor näidanud viimastel aastatel.

"Internetireklaami turu 2007. aasta esimese poole käive oli 68 miljonit krooni, mis on sisuliselt sama kui terve 2006. aasta käive. Seega on eeldatav turumaht sel aastal 140-155 miljonit krooni. Järgmisel aastaks sama hull kasv jätkuda ei saa, kuid tempokas 50-60% on täiesti reaalne," ütles Agasild Äripäeva majanduskonverentsi Äriplaan 2008 korraldajatele.

Kogu internetiärist peab Agasild suurima kasvupotentsiaaliga suunaks siiski reklaami. E-teenuste kasvutempo võiks vanadel olijatel tema sõnul olla keskmiselt 20-30%. Turu kogukasvu kiirenemine sõltub peamiselt uutest projektidest.

Lõppkliendiga seotud e-kaubanduse käive on Agasilla hinnangul orienteeruvalt 350-400 miljonit krooni. "E-kaubanduse käibes suuri hüppeid 2008. aastal veel ei näe. Jaekaubandus on väga poodide keskne. E-kaubanduse eduks peaks just eakamate ja jõukamate klientide internetikasutus suurenema ning ostukäitumine muutuma," selgitas ta.

Kokkuvõttes hindas Agasild internetiäri suurust järgmiselt:

- internetireklaam - 155 miljonit;- internetiteenused - 200 miljonit;- e-kaubandus - 400 miljonit;- kogu sektor - 755 miljonit.

Loe Äriplaan 2008 kohta lisa siit.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755