29. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ohtlikud tooted said kullasooneks

Skandaalid ohtlike toodetega on toonud kuldajad tarbijaohutuse testijaile, peale tootjate, kauplejate ja riigiasutuste on ka lapsevanemad asunud mänguasju testima.

"Nende firmade jaoks on iga ohtlik toiduaine või muu toode kullasoon," ütles investeerimisfirma Jefferies analüütik Alex Barnett, "äri globaliseerudes muretsevad inimesed üha enam ostetava kauba ohutuse üle." Jefferies annab klientidele ostusoovituse toodete testimise firmade SGS ja Wendel aktsiatele, vahendas tänane New York Times.

Ajaleht tõi näiteks pereisa Andrew Jonesi (35), kes oli oma kolmeaastase tütre mänguasjad põrandale ritta seadnud ja kontrollis neid koduse testimiskomplektiga avastamaks võimalikku pliisisaldust värvis. "Kui riik mänguasjade ohutust ei kontrolli, siis teen ma seda ise," teatas ta. Selleks ostis ta mitu lihtsat LeadCheck (pliikontroll) komplekti, et nendega oma tütre kümneid mänguasju üle käia. USA riiklikud tarbija-, keskkonna- ja tervisekaitse organid neid "igamehe jaoks" tooteid küsitava täpsuse pärast siiski kasutada ei soovita.

Murelikud lapsevanemad on siiski vaid väga väike osa toodete tarbijaile ohutuse testimise praegusest 5 mld dollarisest turust, märkis ajaleht ja tõi samas viiteid selle majandusharu järsule kasvule.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755