7. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Onlain-reklaamid on mõttetud?

Onlain-reklaamide kurb saatus on see, et tegelikult klikib neid vaid murdosa lehekülge külastavatest inimestest. Kas reklaamimist tõhustaks reklaami suunamine kindlale sihtgrupile?

Tüüpilistele bänner-tüüpi reklaamidele internetilehekülgedel saadakse järjest vähem vastuseid. Klikkide arv hiiglaslike külastajatearvuga kodulehekülgedel nagu Yahoo, Microsoft ning AOL asuvatel reklaamidel vähenes 2006. aastal 0,75 protsendilt 0,27 protsendini. Keskmiselt klikkis kogu võrgus üles riputatud reklaambännereid vaid 0,2 protsenti lehekülgede külastajaist. Seega on tekkinud tungiv vajadus uut tüüpi internetireklaamide järele, kirjutas Businessweek.

Klikkide arvu vähenemine näitab, et võrgukasutajad on muutunud vähemalt magedamate võrgureklaamide suhtes ükskõikseks. See on halb uudis reklaamijatele, kes enamasti ei maksa mitte bänneri poolt kogutud klikkide arvu, vaid bännerite ning nende üleval rippumise aja eest.

Klikkide vähenemise trend on kestnud aastaid. Varem vajutati reklaamidele rohkem nende uudsuse pärast, kuid see on juba ammu maha käinud. Niisiis kulutavad Google, Microsoft ning teised suurettevõtted miljardeid, et arendada uusi reklaamimissüsteeme. Nendega loodetakse viia sõnum just selliste inimesteni, kes reklaamile kõige tõenäolisemalt reageeriksid.

Üheks võimaluseks on interneti suhtlusportaalide nagu Facebook kasutamine. Seal täidavad kasutajad ankeedi, täpsustades oma huvialasid, ametit ning muid näitajaid. Seega saaks ankeetide põhjal suunata reklaami just sihtgrupini. Kui näiteks inimene märgib hobiks jalgpalli, võiks talle saata jalgpallimängude piletite või spordiennustuse reklaami.

Muidugi pole kõik kasutajad sihtgrupile suunatud reklaamiga rahul. Juba praegu kaevatakse onlain-reklaamijate peale privaatsuse rikkumise pärast. Tarbijakaitsjad loodavad, et on võimalik piirata reklaamijatele kättesaadava info hulka ning reklaamijad omaltpoolt lubavad, et kaitsevad kasutajate andmeid.

Mida vähem reageeritakse võrgureklaamidele, seda ahvatlevamaks suunatud reklaam ettevõtetele muutub. Ekspertide arvates võib sihtgrupile suunatud reklaam olla just see, mis digitaalse reklaamimise päästab.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755