22. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suured IT-visionäärid: Sergei Brin ja Larry Page

Alusta lugemist siit: Jack Kilby ja Robert Noyce

Kui internetist on vaja midagi leida, pöördutakse enamasti Google’i poole. Pisut enam kui kümne aasta eest oli aga tänaseks niivõrd tuntud kaubamärk vaid idee Stanfordi IT-tudengite Sergei Brini ja Larry Page’i peas. Idee, mis on nad tänaseks lennutanud maailma rikkaimate inimeste hulka.

Mis siis tegi Google’i eriliseks? Kas tegemist oli esimese otsingumootoriga? Tegelikult üldsegi mitte. Google polnud esimene, kuid tema asutajail oli õige idee. Nad said aru, et senine praktika, kus otsingumootorid otsisid veebilehti vastavalt märksõnadele, ei ole edukas. Otsingu tulemuseks oli palju veebilehti, mida kasutaja näha ei soovinud. Samuti olid olulised lehed segiläbi ebaolulistega. Google’i ehitamisel võeti aluseks, et veebileht on seda olulisem, mida enam teised lehed talle viitavad. Ning muidugi tõstab olulisust ka see, kui viited ise on olulistel lehtedel.

Tulemuseks oli oluliselt paranenud kvaliteet. Inimesed leidsid Google’i abil kõige tõenäolisemalt soovitu ning tee Google’i populaarsuse kasvule oli avatud. Tänaseks on Google muutunud niivõrd populaarseks, et ettevõtte nimestki on saanud verb. Lisaks otsingumootorile pakub Google paljusid teisi teenuseid, näiteks videojagamisprogramm YouTube või virtuaalne gloobus Google Earth.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755