29. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Energia kipub Nestele konkurendiks

Teet Randma ning tema kaks partnerit võitlevad selle nimel, et Eesti autoomanikud tangiksid tulevikus oma autosid Lukoili, Statoili ning Neste asemel hoopis Eesti Energias.

Kujutlege pilti: sõidate rahulikult ning ühel hetkel avastate, et autol hakkab jõud otsa saama. Vaatate aknast välja ning seal, kus vanasti seisis post kirjaga Neste, näete hoopis suurt Eesti Energia logo. Sõidate sildi juurde, peatate auto. Harjumuspärase tanklapüstoli asemel võtate hoopis auto küljest juhtme, pistate selle stepslisse ja jääte ootama.

Kuigi selline tulevik võib tunduda utoopiline ning tõenäoliselt seda ongi, võitleb elektriautosid müüva ZEV Motorsi juht Teet Randma just selle eest, et autoomanikud kütusemüüjate asemel elektritootjaid toidaksid.

"Selle autoga on hinnasääst kõigist autoga seotud kuludest 40 protsenti," räägib Randma, kelle esiknumbriks on Zev Smiley nimeline elektrisõiduk, mis ei vaja liikumiseks tilkagi eestlaste lemmikbensiini 95Ed ega diislikütust.

Kuigi Randma kiidab sõidukit taevani, on ta ise siiski väheke skeptiline. "Ei tea, kas saame eestlaste džiibiarmastust muuta," mõtiskleb mees ning tunnistab, et seni pole ühtegi autot veel ostetud. "Momendil pole ühtegi ostjat. Selleks on erinevaid põhjusi, näiteks liisingufirmad on praegu pessimistlikud," räägib ta, loetledes samas eeliseid bensiiniautode ees: kui sõidad päevas 50 kilomeetrit, kulub aastas elektri peale 1800 krooni, Tallinnas saad kõikjal tasuta parkida ning tülikaid hooldusi pole vaja teha.

Et taoline auto tundub iga inimese unelmana, on juba Eesti Energiagi asjast huvitatud. "Oleme suhelnud ühe ettevõttega (ZEV Motors OÜ), kes on juba mõned elektrisõidukid Eestisse toonud ning neid ka Motorshow 2008 raames tutvustanud. Lähiajal alustame ZEV Motorsiga läbirääkimisi sõidukite demonstreerimiseks meie pindadel," kirjutab energiafirma esindaja Iveri Marukashvili, lisades, et nafta hinna tõusu arvestades on sellel valdkonnal suur perspektiiv ning Eesti Energia ei jää siin kindlasti pelgalt pealtvaatajaks.

KommentaaridMa ei soovi olla inimene, kes igast asjast (olgu see siis koogiretsept või elektriauto) peab ajalehe veergudel tingimata midagi arvama.

Indrek Kaju, Neste peadirektor

Jään vastuse võlgu.

Marko Riitsalu, Veho Eesti müügijuhtVäga palju Honda Civicu hübriide ei osteta, aastas ehk alla kümne müüme.

Hübriidauto ostu puhul pole nende ostjatele tähtis keskkonnasäästlikkus, vaid pigem tasuta parkimise võimalus.

Enamasti ostetakse ikkagi bensiinimootoriga Civicuid, kuna määrav on hind.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755