20. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sendioksjoni korraldaja: megakasum ei vasta tõele

Sendioksjoneid korraldava firma juht Anti Pelli ütles aripaev.ee-le, et internetikommentaarides välja käidud 40% kasumimarginaal ei vasta päris tõele.

Pelli sõnul võib osa oksjoneid olla priskes kasumis, kuid teistel, mis loiult käivituvad ega võtagi tuure üles, saab korraldaja tugevat miinust. Sendioksjoni idee ise pärineb veebilehelt http://www.fiksuhuuto.com/.

"Eestis avasime sellise ideega saidi esimesena ja meile kuulub ka juurutamise au. Turule tulles ei osanud me aimata, et Eesti inimesed suhtuvad teenusesse nii skeptiliselt, aga mõneti on ka arusaadav, miks see nii oli," meenutas Pelli. Ajal, mil Sendioksjon tegevust alustas, hoiatasid riigiametid ja meedia internetipetturite eest.

"Arvestades kodumaist internetituru rikutust ja petukaubamajasid, ei usu Eesti inimene, et kuskilt internetist on võimalik miskit kaupa poolmuidu saada," selgitas Pelli ja lisas, et tänaseks on Sendioksjon oma võitjatele välja saatnud ligikaudu 650 toodet ning pälvinud kasutajate usalduse.

Umbusu hajutamine neelas lisaraha

Pelli ütles, et firma ei ostnud oskusteavet sisse, vaid lõi kogu oksjonisüsteemi ise. "Investeeringuid tuli meil rohkem teha kui planeeritud oli," tunnistas ta. Paljuski olid lisainvesteeringud tingitud asja uudsusest ning kohalike kasutajate umbusaldusest.

Näiteks kahtlustavad eestlased, et kiiroksjoni korraldajad manipuleerivad nendega, pikendades kunstlikult oksjoni kestust ning sunnivad neid sedasi tunduvalt rohkem SMSima kui oksjoni võitmiseks tegelikult vaja oleks.

Käivet tekitab SMSilaviin

Pelli rääkis, et lühike pakkumisaeg ja SMSilaviin kerib oksjonikorraldaja käivet üles. Praegu kasutatakse kiiroksjoneil enamasti kaheminutilist pakkumisaega. "Mida lühem intervall ja rohkem kasutajaid, seda parem," selgitas Pelli. Ideaalis oleks intervall 15 sekundit, kuid siis tekib oht, et oksjonid venivad liiga pikaks, osalejad tüdivad ning lahkuvad saidilt.

Pikim Sendioksjoni enampakkumine kestis kaks ööpäeva jutti. Et 8 gigabaidise Apple iPodi oksjon nii kaua kestab, oli Pellile ta enda sõnul samuti üllatus. Enampakkumine lõppes hinnal 504 krooni ja 90 senti.

"Käive sõltub suuresti sellest, milliseid investeeringuid turundusse ja arendusse teed," sõnas oksjonikorraldaja esimese tegevusaasta prognooside kohta.

"Paratamatus on, et tarbijale jääb palju paremini meelde suure kasumlikkusega lõppenud oksjon, kui see (enampakkumine - toim), mis lõppes suure kahjumiga. Ütleks, et asi ei ole nii lilleline, nagu paistab, aga samas ei saa ka öelda, et meil kehvasti läheb," kommenteeris ta internetikommentaarides pakutud 40% kasumimarginaali ning üüratuid kasuminumbreid.

Turgu jätkub vaid kahele-kolmele

Pelli hinnangul jätkub Eestis kliente vaid kahele-kolmele suuremale oksjonikorraldajale, kellest üks on ilmselt Bidoloo. "Ülejäänud liiguvad lihtsalt halli varjuna kaasas," selgitas Pelli. Ta lisas samas, et kindlasti tuleb lähiajal sarnaseid veebikeskkondi juurde.

"Aga meie hinnangul on need lihtsalt õnneotsijad, kes sisenevad läbimõtlematult turule, lootes hõlpsalt suurt tulu lõigata," märkis ta. N-ö elus püsimiseks tuleb uusi kliente ligi meelitada ja praeguste põnevust ning hasarti pidevalt üleval hoida. Sel eesmärgil pani Sendioksjon esimesena enampakkumisele kontserdipileteid ning näiteks langevarjuhüpped.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755