Autovrakid muutuvad üha kasumlikumaks

Metallide ja muu toorme tänavune hinnatõus
tõi õnne jääkide ümbertöötlejate õuele, Soome Kuusakoski Group ootab sel aastal
eelmisest paremat tulemust.

"Alumiiniumi hind on juba kümme korda terasest kallim ja meie õnneks kasutatakse autodes üha rohkem alumiiniumist osi. Nafta hinna tõusu tõttu on ka plasti ümbertöötlemine muutunud kasumlikuks," rääkis Põhja-Euroopa suurima selle ala ettevõtte avalikkussuhete juht Risto Pohjanpalo Kauppalehti teatel. Kuusakoski 2007.a. käive oli 1,034 mld eurot (16,2 mld krooni) ja kasum 43,5 mln eurot (681 mln krooni).

Soomes tekib aastas üle saja tuhande romuauto, neist küll vaid pool läheb ametlikult ümbertöötlemisele. Kuusakoski tegutseb aga ka mitmel pool mujal Eestist Taiwanini.

Soomes on tarbijaid vanu autosid ametlikult utiliseerima innustatud Kierrätysarvo (taaskasutuse väärtus) kampaaniaga. Sularaha vraki loovutaja ei saa, küll aga jagatakse 500 euroseid boonuskaarte uue ja 200 euroseid kasutatud auto ostmiseks. Taaskasutusse läheb praegu vrakist umbes 80%, seda nii auto- ja elektroonikatööstusesse kui näiteks söögilusikate tootmiseks.

Veel 5% kasutatakse energia tootmiseks, ülejäänu koht on prügilas. Käiku läheb kõik, mis annab rahaks teha. Vastuvõtupunktides käivad kõigepealt masinatest üle kasutatud varuosadega kauplejad. Seejärel eemaldatakse vrakist vedelikud, rehvid, aku, katalüsaator ja turvapadjad. Akud lähevad välismaale, rehve kasutatakse tee muldkehade ehitusel. Purustamisel eraldatakse teras, teised metallid ja plastmassid.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a SENIOR FULL STACK DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

16. juuni 2017

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

16. juuni 2017

Arvamused

Käsi­raamatud