23. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lauatelefon loojub oodatust kiiremini

USA suurimal telekomifirmal AT T on praegu 60,4 miljonit fikstelefoni abonenti 68,7 miljoni vastu kaks aastat tagasi, sama ja kiirenev trend on teistel sealsetel suurtel tegijatel.

Analüütikute sõnul loobuvad inimesed lauatelefonidest oodatust kiiremini ning teenusepakkujad peavad mõtlema, kuidas sellega kaduvat käivet kompenseerida, kirjutas täna New York Times.

AT T käibest annab lauatelefon ikkagi 32%. Sama küsimuse ees, kuidas saada üha enam mobiilidega tekstisõnumeid saatvate ja veebi ühenduvate klientide käest raha kätte, seisavad turuosalt järgmised ettevõtted Verizon ja Sprint Nextel. USA mobiilsideturg on saamas täielikult hõivatud – 85 protsendil tarbijaist on mobiiltelefonid ning telefonifirmad näevad kasvu aeglustumist. Vodafone`i ja Verizoni ühisfirma Verizon Wireless sai tänavu teises kvartalis 1,5 mln uut klienti eelmise aasta viimase kvartali 2 mln vastu. Mobiilikliente on riigis 262 mln, lauatelefonil eelmise aasta juuni seisuga 163 mln.

AT T-l on praegu 71,4 mln mobiiliklienti. Viimase aja rõõmustavam külg ettevõttele on Apple iPhone`i müügiõigus USAs. Moevidina subsideeritud hind 199 dollarit kehtib AT T uute klientide puhul vähemalt kaheaastase lepingu sõlmijale ning see kaup on menukas.

Langust fikstelefoni klientide hulgas selgitavad analüütikud viimasel ajal osalt ka majanduslangusega. Kui tarbija peab kokku hoidma, loobub ta esmalt kuni 60 dollarit kuus maksma minevast lauatelefonist, mitte mobiilist. Hoolimata klientide arvu kahanemisest peavad aga teenusepakkujad ikkagi kulutama oma võrkude kaasajastamiseks. Turu-uurija Nielsen IAG asepresidendi Roger Entneri sõnul tuleb AT T-l ja Verizonil kaotuste korvamiseks müüa klientidele rohkem muid teenuseid peale tavalise telefoniga jutustamise.

Seda nad agressiivselt teevadki, eriti Verizon. Võisteldakse kaablifirmadega interneti ja televisiooni pakkumises, sidudes neid tava- ja mobiiltelefoni teenustega. "Kui sinu äril on kodukontor, tahavad nad sulle müüa mitte ainult koduse liini, vaid ka teise äriasjade jaoks. Nad tahavad müüa sulle rohkem, rohkem kõike," rääkis Entner.

Pole sugugi mõeldamatu, et lähema 10 aasta jooksul ahvatlevad teenusepakkujad oma vähekasumlikke vanamoodsa telefoni kliente sellest loobuma, pakkudes asemele tasuta või väga suure allahindlusega mobiilsidet. Seda rääkis ajalehele ala juhtivtöötaja, kes nõudis anonüümsust keelu tõttu avalikustada oma ettevõtte plaane.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755