Elisa plaanib 3,5G võrku investeerida sadu miljoneid

Elisa Eesti juhatuse esimehe Sami Seppäneni
sõnul investeerivad nad 3,5G võrku sadu miljoneid, kuid täpset summat ei osanud
ta öelda.

Seppänen ei teadnud veel palju uue võrgu välja ehitamine maksma läheb. „Sadu miljoneid. Kardan, et ka poolest miljardist ei piisa, aga miljardit ei tahaks maksta,“ lisas juhatuse esimees. Siiski tänu heale olemasolevale võrgule on investeeringud neljandiku võrra väiksemad kui nullist alustades.

Seppäneni sõnul erineb nende lähenemine konkurentide omast märkimisväärselt. „On kaks faasi, millest esimese lõikasime traadi telefonil läbi ja läksime sellega jalutama. Teine faas on internet taskusse,“ selgitas ta, lisades telefonid on täna juba täitsa arvestatavad arvuti asendajad.

Ka on Elisal plaanis hakata müüma sülearvuteid ja nn netilaptope, mis on mobiilse internetikasutamiseks eelseadistatud.

Seppäneni sõnul on neil head eelised, et pakkuda parimat m-interneti, nimelt on nad arendanud olemasoleva 2G võrgu nii tihedaks, et sealt on hea edasi minna 3,5G võrgu loomisega. „Me teame, et meil on hea vundament, oluliselt parem, kui naabritel. Kuna 3,5G võrgu seadmed töötavad kõrgema sagedusega, peab võrgu tihedus olema suurem,“ selgitas ta.

Elisa tahab järgmise kolme aastaga katta kogu Eesti 3,5G levialaga. „See on suur väljakutse. Oleme kaks aastat selle nimel juba tööd teinud,“ lisas ta ja ütles, et konkurendid hakkavad alles nüüd selle peale mõtlema ja on üllatunud, et nemad on juba kaks sammu ees.

Eriti suureks väljakutseks peetakse siseruumides kvaliteetse m-interenti pakkumist. „Kui tänast statistikat vaadata, siis 75% liiklusest toimub siseruumis ja kuna 3,5G sagedus on kaks korda kõrgem, on korraliku siselevi ehitamine suurem väljakuste,“ lisas Seppänen.

Elisa strateegia näeb ette igas linnas ükshaaval korraliku võrgu välja ehitamist, selle asemel, et igasse linna üks tugijaam panna ja korraga kõiki võrke edasi arendada. „Elisa 3,5G leviala on Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Paides, kui vaadata konkurente, siis nad levivad 15-20 linnas, aga vahe on kvaliteedis. Usume, et meie valik on parem: seal kus oleme, oleme väga head ja seal, kus ei ole, ei ole üldse,“ lisas ta.

Elisa Eesti juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on Elisa keskendunud kvaliteedile. „Eesmärk ei ole võimalikult lai võrk, vaid kvaliteet,“ lisas ta. Seetõttu on firma viimase kaheksa kuuga investeerinud oma võrku hoolimata majanduslangusest 130 mln krooni. „Otsustasime agressiivselt investeerimist jätkata, kui majandus kosub oleme heal positsioonil,“ lisas ta.

Hiiepuu ütles, et mobiilse interneti kasutamine nende võrgus on aastaga kasvanud 106 korda. Kuus kasvab selle kasutamine 10%. Ta usub, et tulevikus on m-internet populaarsem kui SMSide saatmine. „Kõik sõltub, kui lihtsaks selle kasutamine kliendile tehakse, kuid ma usun, et 70-80% klientidest hakkab m-interneti kasutama,“ lisas ta. Mehe sõnul jäävad siiski nende peamiseks tuluallikas kõned ja m-interneti teenuste tulu lähiaastatel on väga heal juhul 20-30% käibest."

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Käsi­raamatud