23. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

HansaRaama: tarkvara ei saa kunagi kliendi omaks

„Kui ajakirjanik küsib, miks peab klient tarkvara eest uuesti maksma, kui ta on selle tarkvara juba korra ostnud, siis näitab see, et tarkvara litsentseerimise sisu ei mõisteta,“ kirjutab HW HansaRaama tegevjuht Helen Märtsoo elektronkirjas.

Märtsoo rõhutas, et tarkvara litsentseerimine ei ole samastatav ostmisega. „Tarkvara litsentseerimine ei ole tabureti ostmine,“ selgitas Märtsoo. „Litsentseeritud tarkvara moodulid ei saa kliendi omaks, vaid kliendile antakse tarkvara kasutamise õigus.“

Märtsoo lisas, et tarkvara vanade versioonide kasutusõiguse lõpetamises pole midagi erakordset. On selliseid raamatupidamistarkvaraprogramme, mille puhul nõuab vähimgi seadusemuudatus – näiteks tulumaksu protsendi muudatus – uue versiooni kasutuselevõttu. „HansaRaama programmi paindlikkuse tõttu ei ole igast muudatusest tulenev uue versiooni kasutuselevõtt aga vajalik, mistõttu on HansaRaama versiooni eluiga pikem kui mitmel teisel programmil,“ kirjutas Märtsoo.

Märtsoo tõi välja mitu tegurit, miks nad lõpetavad HansaRaama versiooni 4.3. kasutusõiguse. „Et ennetada turvariske,“ on kirjas esimene põhjus. „Tänane versioon võib olla homme juba ebaturvaline ja võidujooks häkkeritega ning pahatahtlike rünnete tõrje on igikestev protsess. Isegi kui klient ei taha või ei oska turvaprobleeme tähtsustada, siis meie peame selle peale mõtlema.“

Märtsoo sõnul peab arendusprotsess olema pidev. „Kuna tarkvaraprogramm toimib koostöös riistvara ja operatsioonisüsteemidega, ei saa me riskida sellega, et HansaWorld grupi 70 000 klienti üle maailma seisavad ühtäkki silmitsi tarkvaraga, mis keeldub uue riistvara või operatsioonisüsteemiga töötamast,“ kirjutas Märtsoo.

Ühe põhjusena tõi ta välja ka selle, et vanade versioonide pikaajaline toetamine nõuab ülisuuri kulutusi, mis omakorda muudavad arendustegevusse investeerimise võimatuks. „Kuna koolitus toimub uuemate versioonide põhjal, peame me lähtuma enamiku klientide huvidest ja seetõttu ei ole mõeldav palgata eraldi inimesi vaid vanade versioonide toetamiseks,“ põhjendas Märtsoo.

Märtsoo andmeil on paljud konkurendid turult kadunud, sest nad ei suutnud ajaga kaasas käia. „Mõistame, et täiendav kulutus tekitab klientides küsimusi,“ lõpetas Märtsoo kommentaari. „Üheaastane etteteatamise periood annab klientidele võimaluse oma otsuseid kujundada.“

HansaWorldi tooteid pakkuv HW HansaRaama on turul tegutsenud üksteist aastat ja tänaseks on ettevõtte kliendibaas kasvanud 4600 kliendini.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755