5. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ASI uus projekt: lugeja eelistusi aimav uudistesait

Skype'i-loojate investeerimisfirma Ambient Sound Investments ettevõte DailyPerfect käivitas veebilehe, mis pakub kasutajale välja just teda huvitavaid uudiseid.

Dailyperfect. com põhineb uudsel personaliseeritud sisusoovitustehnoloogial, mis ennustab lugeja varasema veebikasutuse põhjal, millised uudised talle huvi võiksid pakkuda. "See, et teeme enamiku eeltööst kasutaja eest ära, on oluline uuendus ja eelis võrreldes keskkondadega, kus inimene peab lähtuma toimetaja tehtud valikutest või kulutama aega profiilide, filtrite ja eelistuste seadistamisele," kirjeldas DailyPerfecti tegevjuht Louis Kanganis.

DailyPerfecti väljatöötatud sisusoovitustehnoloogia kogub inimese "digitaalse jalajälje" põhjal avalikult internetis kasutajaga seotud infot, mille järgi ennustab ja pakub välja ka kasutajale huvipakkuvad uudised. Selleks tuleb kasutajal sisestada dailyperfect.com uudistesaidil oma nimi. Kasutajal on võimalik pakutud eelistusi muuta ja uudiseid ka teemade järgi tellida. Teatud tundlikud teemad on vaikimisi blokeeritud, näiteks täiskasvanutele mõeldud veebilehtede külastamisel põhinev info.

Lisaks uudistesaidile plaanib DailyPerfect avada ka tehnilise rakenduste programmeerimisliidese, mille kaudu saavad meediaväljaanded, reklaamijad, otseturustajad ja e-äri ettevõtted kasutada DailyPerfecti personaliseerimisteenust, et täpsemini suunata oma sõnumeid, suurendada reklaamide klikitavust ja kasutajate ostuotsusteni jõudmist.

"Meie tehnoloogia suudab kasutajate eelistuste profiili luua ilma nn küpsisteta. See annab meediaväljaannetele, reklaamijatele ja otseturustajatele võimaluse privaatsust häirimata oluliselt parandada oma programmide efektiivsust ja sisu valikut," kirjeldas Kanganis DailyPerfecti plaane.

Start-up ettevõte DailyPerfect pakub personaliseeritud käitumispõhiseid veebiteenuseid. Ettevõtte välja töötatud uudne personaliseeritud sisusoovitustehnoloogia ennustab veebis avalikult kättesaadava info põhjal kasutaja huvisid, tehes seda automatiseeritud semantilise analüüsi kaudu.

Dailyperfecti asutajad on Ambient Sound Investments ja Rain Nõlvaku firma Curonia Research. Ettevõtte juhtikonda kuuluvad tegevjuht Louis Kanganis ning kaasasutajad Asko Seeba ja Ahti Heinla.

Investeerimisfirma Ambient Sound Investments (ASI) loodi 2003. aastal eesmärgiga hallata ja edasi investeerida internetisuhtlusfirma Skype eestlastest kaasasutajate vara, aktiivset investeerimist alustati 2006. aasta märtsis. ASI keskendub peamiselt tehnoloogiavaldkonna investeeringutele. ASI on rahastanud kokku enam kui 20 käivitusjärgus olevat tehnoloogiaettevõtet maailma eri paigus – Aasias, Ameerikas, Lääne – ja Ida-Euroopas (sh Eestis), Soomes ja Venemaal. Sügisel 2007 loodi tehnoloogiaarendusele keskendunud ASI Inkubaator, kus paljulubava ideega projektidest käivitatakse isetoimivaid tehnoloogiaettevõtteid.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755