12. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Animatsioonid häirivad ettekande jälgimist

Viimaste aastakümnete jooksul on Microsofti PowerPointist saanud ettekannete pidamisel lahutamatu abimees. Slaididel esitatakse lühidalt ettekande sisu ning illustreeritakse seda piltide ja graafikutega. Tihtipeale kasutatakse ka erinevaid animatsioone, et ettekannet põnevamaks muuta.

Animatsioonide abil võib slaidi sisu lõbusaid tiire tehes sisse lennata, vähehaaval taustast välja ilmuda, järk-järgult ekraanile tulla ja nii edasi. Erinevaid võimalusi on palju. Kas aga animatsioonid ettekandele ka sisuliselt midagi lisavad või segavad hoopis olulisele keskendumist?

Stephen Mahar ja tema kolleegid Põhja-Carolina Wilmingtoni ülikoolist uurisid põhjalikumalt animatsioonide mõju PowerPointi loengutes ning leidsid, et animatsioonid võivad tõepoolest loengu jälgimist hoopis raskendada, kirjutas Physorg.

Teadlased esitasid samasisulise PowerPointi loengu kahes variandis, mis erinesid vaid animatsioonide esinemise või puudumise poolest. Seejärel uuriti, kui hästi loengut kuulanud üliõpilased hiljem loengu sisu mäletasid ja mõistsid.

Teadlased leidsid olulise erinevuse erinevaid loenguid kuulnud tudengite tulemustes. Animeerimata loengut vaadanud tudengid sooritasid loengujärgsed testid oluliselt paremini kui animeeritud loengut vaadanud tudengid. Tudengid mäletasid staatiliste slaidide detaile tunduvalt paremini. Animeeritud slaidid, mille sisu ilmus ekraanile järk-järgult, nõudsid kokkuvõttes palju rohkem keskendumist, mistõttu sisu oli raskem meelde jätta. Lisaks oli slaidi terviklik sisu nähtaval lühemat aega.

Kuigi küsitluste põhjal on teada, et tudengitele meeldivad animeeritud PowerPointi slaidid, tuleb antud uurimuse põhjal järeldada, et tegemist on vaid tähelepanu kõrvale juhtiva meelelahutusega. Teadlased rõhutavad aga, et nende uurimus keskendus eelkõige uute põhimõtete õppimisele animeeritud slaidide abil. On võimalik, et muud tüüpi ettekannete puhul on animatsioonide mõju siiski positiivne. Järgnevates uurimustes püütakse seda võimalust põhjalikumalt uurida.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755