23. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurent: Fortumo 2,8 miljoniline kuukäive ei olegi nii suur

SMS isetegemise teenuseid pakkuv portaal Fortumo on küll laienenud üle ilma, ent arvestades riikide hulka, siis ei pea konkurent Aspiro Balticsi juhatuse esimees Mart Kikas 2,8 mln kroonist kuukäivet üldsegi nii suureks.

„Tegemist ei ole ju miljardikäibega,“ ütles Kikas selle peale, kui kuulis, et konkurendist Fortumo kuukäive on 2,8 mln krooni. „Ma ei ütle, et see on väike number, kindlasti mitte, aga kui vaadata, mitmel turul nad on, siis võib-olla jälle käive ei olegi nii suur.“

Kikas arutles, kui võtta, et ainuüksi Aasias suuremal turul võiks olla 100 000 kasutajat, siis ei ole ligi 3 mln kroonine kuukäive üldse mingi number. „Aasia turul õige mudeli korral 1000protsendine kasv kuus ei ole üldse mingi küsimus,“ leidis Kikas, kelle sõnul ei tähenda, et Fortumo ei võiks veel kõvasti kasvada.

Ta kindlasti ei taha konkurenti halvustada. „Ma pean väga lugu nendest tegijatest. Kui selliseid ettevõtteid oleks Eestis rohkem, oleks meil kõigil parem elu,“ rääkis Kikas rõõmsal häälel.

„Nad ei ole igas sihtturus otseselt konkurendid, aga kindlasti on nad ühed suuremad konkurendid meile,“ ütles Kikas. Fortumo sihib tema sõnul natuke teist sihtgruppi ja turge, näiteks Ida-Euroopat ja Aasiat, mida Aspirol ei ole. „Kui me keskendume pigem suurematele ettevõtetele, siis nemad just keskmistele ja väiksematele,“ täiendas ta.

„See on kahe otsaga asi,“ kommenteeris Kikas, kuivõrd võiks pidada suurt laienemist edu võtmeks. Aspiro kontsentreerub teatud turgudele nagu Skandinaavia ja Baltimaad, kus nad peavad endid tugevateks, olles oluliselt suuremad kui neist järgmised konkurendid.

„Siis on maailmaettevõtted, kes ütlevad, et neil on 150-s riigis üle maailma ühendus. Fortumo on kusagil vahepeal. Kas see on tänasel turul konkurentsieelis, ma ei tea. On erinevaid arvamusi. Nad peavad ise ütlema, kas neil läheb hästi või mitte,“ rääkis Kikas.

Aspiro Baltics on Norra börsiettevõtte tütarfirma, kes tegutseb Inpoc kaubamärgi all ja on tavainimesele tuttav eelkõige ajakirjade tagakaanel pakutavate mobiilihelinate, mängude ja muu lõbustusega.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755