5. oktoober 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased plaanivad uudse nahatestiga Jaapanit vallutada

Plaanime uudse naharakkude bioloogiat vaatava nahatestiga siseneda Jaapani turule tuleval aastal. Jaapani turu kogusuurus võiks hinnanguliselt olla meie uuele tootele ca 800 mln eurot, sõnas FibroTx OÜ juhatuse liige Toomas Neuman.

Eesti firma FibroTx on valmis saamas personaalse kosmeetika innovatsiooniprojekti, mis seisneb selles, et konkreetse inimese nahatüübile leitakse vajalikud toimeained. See toimib nii, et patsiendi nahaproovi alusel luuakse tema naha molekulaarne profiil, edastatakse interneti kaudu FibroTX andmebaasile ning baas pakub välja õige toimeainega ravimi just konkreetse inimese nahale. "Iluraviks ja kosmeetikaks seda ei saa ainult nimetada, tegemist on juba bioloogilise mõjutamisega," rääkis Neuman.

Ta lisas, et erinevus olemasolevatest testidest on see, et praegused testid ei vaata naharakkude bioloogiat. "Need pole bioloogilised testid, mis lähtuvad raku elutegevusest. Kosmeetika kaupluste nahatüübi määrajad näitavad naha elastsust ja kui palju on seal sidekude, kuid ei ütle seda kuidas naha rakud vastavad kosmeetilistele toimeainele."

Neuman sõnas, et FibroTx tegeleb mitmete toodetega. "Teine oleks ekspressmeetod, kus saab sarnaselt suitsetamisvastastele plaastritele igat kreemi oma naha peal proovida ning vastuse saab üleöö kätte. Kokkuvõtvalt võib seda nimetada kosmeetika personaliseerimiseks. Me võimaldame inimesel valida riiuli pealt õige asja, kuid ise ei sega me mitte midagi kokku."

"Inimestele väga meeldib valida toodet lähtuval oma bioloogiast. Huvi on igal pool väga suur, kus me oleme tootest juba rääkinud. Paljud on valmis kohe katsejäneseks tulema. Laboris tehtava testi hind hakkab maksma Eestis alla tuhande krooni. Plaastri optimeerimisega on eesmärk jõuda nii kaugele, et tükk hakkaks maksma 5 eurot."

Neuman tõdes, et põhjus miks Jaapanisse minnakse on see, et nende rahvus on väga homogeene kui võrrelda eurooplastega. "Pluss see, et Jaapani naine kulutab keskeltläbi 300 dollarit kuus kosmeetikale. Euroopa ei saa ligilähedalegi."

Ta rääkis, et Jaapani turule plaanitakse minna 2010. aastal, Eestisse aga juba selle aasta lõpus. "Kui õnnestub Jaapani turule minna, siis Eesti turuosa moodustaks sellest 0,1% või veel vähem. Kui me hakkame turust rääkima, siis Jaapani turu kogusuurus võiks hinnanguliselt olla sellisele testile ca 800 mln eurot.

"Kui me sealt esimese aastaga saame 0,1% ja hakkame vaikselt ülespoole kruvima, siis see on ka väga hea tulemus. Esimesel aastal võiksime tutvustamisega teenida paar miljonit eurot, kolme kuni viie aastaga võiksime 40-50 mln euro võrra edasi ronida. Kui Eesti turul saaks hinna alla viia, siis siin võiks olla üle paari tuhande kliendi."

FibroTx OÜ tegutseb teadus- ja arendustegevuse biotehnoloogia vallas.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755