12. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tele2: saime kriisis vähem kannatada kui konkurendid

8% kasumilanguse taga oli eelkõige üldine majandusolukord, kuid oleme siiski oluliselt vähem majanduslanguses kannatada saanud kui konkurendid, tõdes Tele2 Eesti juhatuse esimees Toomas Tiivel.

Eesti suuruselt teine mobiilsideoperaator Tele2 teenis mullu 493 miljonit krooni puhaskasumit, mis on aasta varasemast 8% vähem. "Languse taga oli eelkõige üldine majandusolukord – oluliselt vähenes telefonide ja arvutite müük, mõnevõrra langesid ka kõneside tulud," kommenteeris Tiivel.

"Samas positiivse poole pealt võib välja tuua mobiilse interneti tulude kasvu üle 30%. Siin näeme ka tulevikus olulisimat kasvuvõimalust. Üldjoontes võib tulemustega rahule jääda, oleme siiski oluliselt vähem majanduslanguses kannatada saanud kui konkurendid," tõdes Tele2 juht.

Alanud aasta eesmärkidest rääkides ütles Tiivel, et eesmärk on nii klientide kui tulude turuosa suurendada. "Lisaks sellele laiendame jõudsalt kiire mobiilse interneti leviala," märkis ta.

Tiivel vaidles vastu teatele, et Tele2 väide, et nad on paari viimase aastaga oma siinsetelt konkurentidelt üle löönud üle 20 000 kliendi, on vaid poolik tõde, kuna Tele2 mobiilikliendikontserni aastaaruande kohaselt on nad eelmise aastaga kaotanud mitukümmend tuhat klienti.

"See, et Tele2 on viimase kahe aasta jooksul võitnud konkurentidelt üle 22 000 kliendi, on sulatõsi. Seda numbrit saab kinnitada ka Tehnilise Järelvalve Amet, kes numbriliikuvuse üle arvestust peab," väitis ta.

Tiivel lisas, et Tele2 kontserni aruandes näidatud kliendiarvu muutus tuleneb suuremalt jaolt kõnekaardiklientide arvestuspõhimõtete muutusest, mis toimus eelmise aruandeaasta jooksul ning mille eesmärk oli muuta arvestuspõhimõtted üle kontserni läbipaistvamaks. Sellekohane viide on aastaaruandes ka toodud.

"Teisalt on kõnekaartide turg üldises languses, mida kinnitavad ka kõik turu-uuringud. Sellele vaatamata on näiteks EMT jaganud massiliselt tasuta kõnekaartide stardikaid eesmärgiga kliendiarvu enne aruandeaasta lõppu kunstlikult suurendada. Kui inimene võtab sellise kõnekaardi vastu, kasutab tühjaks ja viskab ära, siis jääb ta ikkagi EMT juures kliendina arvesse järgnevaks 7 kuuks," rääkis Tiivel.  

"Kuna SIM-kaartide arv on väga kergesti manipuleeritav, siis oleme loobunud SIM-kaartide alusel turuosade arvestamisest. Samas numbriga liiguvad ühest võrgust teise reaalsed inimesed ja see iseloomustab meie hinnagul kõige paremini klientide tegelikku liikumist turul. TNS Emori andmetel oli Tele2 turuosa 2009. aasta detsembris 33%," selgitas ta.

Tiiveli sõnul annavad samuti hea pildi ettevõtete edukusest käibe- ja kasuminumbrid, mida soovitab võrrelda.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755