15. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa arve hilinemine ei lase ettevõtjal jaanuari lukku lüüa

Me pole saanud tänaseni Elisalt jaanuari arvet ning seega ei saa raamatupidamises kuu andmeid kokku võtta, ütles Sona Systemsi tegevjuht Justin Fidler.

Elisa teavitab oma kodulehel, et jaanuari arved jõuavad klientideni hilinemisega. Hilinemise põhjuseks on Elisa üleminek uuele kliendihaldus- ja arveldussüsteemile. "Niivõrd mahuka süsteemi juurutamisel tekkis meiepoolne viivitus arvete väljastamisel," teatas Elisa. Tänaseks pole Elisa oma klientidele arveid väljastanud.

Fidler ütles, et nemad pole tänaseni saanud Elisa jaanuari arvet, viimane arve on sideteenuse pakkujalt laekunud detsembri eest. "Näib, et Elisa IT-osakond ei saa uut süsteemi tööle ning kõik nende kliendid peavad selle taga ootama. Me ei saa jaanuri raamatupidamise andmeid kokku võtta seni, kuni kõik jaanuari arved on valmis. Samuti ei saa me käibemaksu deklareerida," rääkis Fidler.

Fidler ütles, et Elisa ei informeerinud neid arve hilinemisest ei SMSi, e-kirja ega tavaposti teel. “Ainus info on nende kodulehel,” lisas ta.

Fidler uuris eelmisel nädalal Elisa kliendiinfost, millal jaanuari arve saabub, kuid klienditeenindaja ei osanud konkreetset vastust anda. “Kui proovisin täna kliendiinfosse helistada, siis ütles automaatvastaja, et kõne ootejärjekord on pikk ning et selle kuu arved hilinevad.”

Fidleri sõnul võib arvata, et Elisa süüdistab probleemis üleminekut uuele kliendihaldus- ja arveldussüsteemile. „Olen kindel, et see nii on, kuid nad pole sellega hästi hakkama saanud. Iga IT-töötaja, mina kaasa arvatud, teab, et sul peab alati olema plaan B kui tegemist on suure IT-projektiga, mis toob kaasa palju muudatusi,“ märkis ta. Ta tõi näiteks, et kui veebruari alguses selgus, et süsteem ei tööta, oleks võinud vana süsteemi juurde tagasi minna ning proovida järgmisel kuul uuesti.

„Kõik IT-projekti eest vastutavad inimesed peaksid töötama praegu 7 päeva nädalas seni, kuni probleem on lahendatud. Samuti peaksid nad klienditeenindusse võtma teenindajaid juurde, kes tegelevad klientide küsimustega antud probleemi kohta. Selle asemel, et pressiteadet probleemi kohta kodululehel lihtsalt nurka riputada, peaks info olema esinduslik ja lihtsasti leitav," märkis Fidler.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755