6. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nokia jahtimas Apple’it

Maailma juhtiv mobiiltelefonide tootja Nokia on töötamas enda tahvelarvuti kallal, mis tuuakse turule veel selle aasta sees.

Lisaks Nokiale on mitmed tunnustatud arvutitootjad eesotsas Samsungi ja Hewlett-Packardiga järgimas Apple’i käiku ning toomas turule enda variandi uuest tehnoloogiast, mis liigitub nutitelefoni ja traditsioonilise arvuti vahele, vahendab Reuters.

Apple müüs enda uut tahvelarvutit iPad esimese päevaga üle 300 000 eksemplari, mis ületas isegi iPhone’i müügiedu ning teised firmad ei taha magusast ärist kõrvale jääda. iPhone’i meeletu populaarsus tuli Nokiale suure üllatusena ning soomlastel kulus ligi kaks aastat, et enda suure puutetundliku ekraaniga telefon müüki lasta.

Telefonitootja astus eelmine aasta sülearvutite turule tutvustades enda esimest laptopi. Firma on küll müünud väikseid telefonilaadseid seadmeid Internetis surfamiseks alates 2005. aastast, kuid ilma suurema eduta.

„Sa ei tohi anda liiga suurt edu Apple’ile, sest vastasel juhul see muutub ületamatuks,“ ütles Rodman and Renshaw analüütik Ashok Kumar. Hetkel on Nokia vaeva nägemas, et tuua enda tahvelarvuti sügisel müüki. See peab kindlasti poelettidel olema septembris-oktoobris enne kui pühad algavad.“

Kumari sõnul kasutab Nokia seade tõenäoliselt Windowsi operatsioonisüsteemi, kuid teiste analüütikute hinnangul võib valituks osutuda hoopis uus MeeGo süsteem, mis on Nokia ja Inteli ühine looming. „MeeGo on tõenäoliselt suunatud tahvelarvutite turule. Ma arvan, et Nokia ega Samsung ei saa lubada endale tahvelarvutite turust eemal olemist,“ ütles MKM Partners analüütik Tero Kuittinen.

Ometi ennustatakse, et ka teised firmad tahavad võidujooksust osa võtta. „Turule tuleb mitmeid „ma tegin ka“-tahvelarvuteid 2010. aastal, kuid see on veel ebaküps tootekategooria ilma kindla funktsioonita,“ ütles CCS Insight analüütik Geoff Blaber. „Apple’i bränd ja toode ise tähendab, et iPad on üksikuks erandiks tootekategoorias, mis peab alles hakkab tarbija heakskiidu eest võitlema,“ ütles Blaber.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755