20. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valdo Kalm: ärikliendid on jälle julgemaks muutunud

Eesti ärikliendid on jälle julgemaks muutunud, võttis Eesti Telekomi juht Valdo Kalm ettevõtte aasta esimese kvartali kokku.

"Eelmisel aastal reageeris Eesti ärisektor küllalt kiiresti masule, see oli tunda ka meie teenustes. Nüüd näeme, et äri on taas julgemaks muutunud, mida toetab ka eksport," rääkis ta.

Kalmu kinnitusel tõuseb ka Eesti Telekomi eksporditoode – väljastpoolt Euroopa Liitu tulevatele ja Euroopa Liidu riikides reisivatele inimestele mõeldud kõnekaart Travel SIM. Sel kõnekaardil on eri riikides eri brändid, kuid tehnoloogilises mõttes on tegu EMT SIM-kaartidega.

"On näha ka kaugematel turgudel elavnemist, turism on kasvama hakanud," märkis ta. Travel SIM toob Eesti Telekomile ekspordikäivet suurusjärgus pool miljardit krooni aastas.

Ka Eestis on Kalmu ütlusel näha paranemise märke, kui võrrelda selle aasta algust 2009. aasta esimese kvartaliga. "Väga vara on veel rõõmustada, aga mingi märk see on," sõnas ta.

"Meie mobiilteenuste – mis ei ole päris täpselt küll EMT – käibe langus oli esimeses kvartalis 8%," kinnitas Kalm. Võrdluseks kukkus mullu samal ajal käive 13%. Mobiiliteenuste maksueelse kasumi marginaal paranes 40,2 protsendini aastataguse 39,1 protsendiga võrreldes.

Mobiiliäri käive langes Eestis tänavu oluliselt vähem kui Lätis-Leedus. "Majanduslangus on Lätis selgelt sügavam, Leedu on meie vahel. Ent kaasa on aidanud ka meie turundustegevus," kinnitas Kalm. "2009 suutis EMT klientidele välja tuua personaalsema lähenemise Minu EMTga, kus saab paremini oma kulusid reguleerida. Suutsime mobiilipoolel säilitada kasumlikkust, mis on väga oluline," selgitas ta.

Kodulahenduste, interneti, televisiooniteenuse jms osas kirjutas Eesti Telekomi omanik TeliaSonera teisipäeval avaldatud esimese kvartali aruandes, et trendid Balti riikides on eelmise kvartaliga võrreldes paranenud. Lairibateenuse käive langes Eestis 4,5%.

Elioni ja Microlinki esimese kvartali konsolideeritud tulemus on Kalmu ütlusel rahuldav, kui võrrelda teiste Balti riikidega. "Elion suutis samamoodi päris edukalt jätkata digitelevisiooni müüki, mis aitas hoida tulusid," kinnitas ta.

Hästi on Kalmu ütlusel läinud mobiilsel internetil, mille kasutajate arv kasvas aastaga 11 600 võrra. "Lisaks klientide arvu suurenemisele on see ka äriliselt kasvav valdkond. Teine on digi-TV kliendid, mis kasvas esimese kvartali jooksul 3500 uue kliendi võrra," rääkis ta.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755