23. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tele2 võitis kliente, kuid kaotas käivet

Esimese kvartaliga sai Tele2 Eestis juurde 10 600 klienti, mis tähendab, et Rootsi operaatorit kasutab üle kolmandiku eestlastest. Hinnasurve tõi tagasilöögi käibes.

"Olime varasemast kliendihankel mõnevõrra agressiivsemad, sellest ka paremad tulemused," ütles Tele2 Eesti juht Toomas Tiivel. "Tänaseks on meil on 457 600 aktiivset klienti, millega hoiame EMORi andmetel 34% turuosa," lisas ta.

Samas kaotas operaator käibes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 8%. Tiiveli sõnul on põhjus selles, et surve kõnehindadele on endiselt suur. "Samas on näha, et käibe vähenemine aeglustub ja klientide kasutus hakkab taas vaikselt ülesmäge minema," märkis ta.

Tele2 kliendibaas kasvas esimeses kvartalis kõikide segmentide lõikes. "Eriti tegi rõõmu, et mobiilne internet on tuult tiibadesse saamas, kasutajate arv kasvab jõudsalt," ütles Tiivel.

Balti riike omavahel võrreldes lausus ta, et kui Eestis on näha väikesi paranemise märke ja Läti majandus tundub olevat põhja saavutanud, siis Leedu on arengutelt pigem veidi Lätist maas.

"Samas ei ole Leedus olnud langus nii sügav kui Lätis. Kokkuvõttes tundub, et oleme lõunanaabritest veidi paremas seisus. Rõõmu teeb ka see, et registreeritud töötus on hakanud vähenema, see võiks inimeste kindlustunnet tasapisi hakata jälle suurendama," rääkis Tiivel.

Tele2 kontserni tulemusi investoritele konverentsikõnes kommenteerides teatas ettevõtte juhtkond, et sel aastal on eesmärk haarata turgu eelkõige Venemaal ja Rootsis, mis on Tele2 jaoks olulisimad turud.

Venemaal nähakse näiteks juba kolmandat kvartalit järjest ettemaksuga kõnekaartide müügi kasvu (I kvartal tõi kokku 949 000 uut klienti) ja üldist majandussituatsiooni paranemist. Rootsis on fookus 3G-lahendustel ja lepingulistel äri- ja jaeklientidel. Viimases segmendis tõi viimane kvartal 3%se kasvu.

Tiiveli sõnul on samuti Eestis eesmärk oma turuosa suurendada nii lepinguliste era- kui äriklientide hulgas. "Inimesed suhtuvad jätkuvalt oma kulutustesse kriitiliselt ja kuivõrd kõigi kolme Eesti mobiilioperaatori teenusekvaliteet on võrdselt väga heal tasemel, siis pigem tehakse otsus selle kasuks, kes pakub parimat hinda," ütles ta.

Teine oluline Tele2 kohalik eesmärk on kiire mobiilse interneti võrgu ehitamine maapiirkondadesse. "Esimese kvartali lõpuks katsime 3,5G leviga 50 linna ja asulat üle Eesti. Kui täna on väljaspool linnu ja asulaid mobiilse interneti kiiruse laeks enamasti 236 kbit/s, siis lähiajal muutub ka see kiirus koduinternetiga võrreldavaks," rääkis Tiivel. Mobiilne internet on lähiaastatel selgelt suurima kasvupotentsiaaliga toode, lisas ta.

Tele2 kontsern on praegu otsimas omale ka uut juhti, kuid praegune juht Lars-Johan Jarnheimer ei tahtnud seda teemat konverentsikõnes pikemalt kommenteerida, öeldes, et see on nõukogu rida. Ta lisas, et see ei peaks aga muutma Tele2 senist strateegiat.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755