6. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse: kontrollige, kas teie telefon käib salaja internetis 

Viimasel ajal on tarbijakaitseametisse laekunud aina rohkem kaebuseid ning pöördumisi, mis seotud mobiilse internetiga ning sellega kaasnevate arvetega.

Tarbijad, kes on valinud välja paljude lisafunktsioonidega mobiiltelefoni, peab teadma, milliseid "üllatusi" sellised telefonid võivad pakkuda, kui neid ei osata piisavalt teadlikult kasutada. Seda eriti just selliste teenuste osas, millega võivad kaasneda  rahalised kohustused.

On ilmne, et telefonipaketti valides tutvutakse kõne- ning tekstisõnumite hindadega, kuid lisaks pakuvad sideoperaatorid ka erinevaid internetipakette.

Kindla kuutasuga paketi puhul probleeme pole, et telefoniarvel oleks netikasutuse eest üllatuslik rekordarve, kuid mahupõhise ühenduse kasutamisel tuleb kindlasti arvestada kasutusaja ning mahu hinna suhet.

Telefoni ostes tuleks eelnevalt teha ära põhjalik kodutöö – võrrelda erinevaid tooteid, nende funktsioone ning soovituslikult ka uurida teiste kasutajate kogemusi huvipakkuva telefoniga. Samuti tuleks teenindajalt küsida telefoni seadete ning nende muutmise kohta, seda eriti just nii põletaval teemal kui automaatne internetiühendus. Telefoni iseeneslik internetiühendus on omane enamjaolt n-ö uue generatsiooni telefonidele ehk teisisõnu nutitelefonidele.

Tootega peab kindlasti kaasas olema kasutusjuhend, mille juhtnööride abil saab tarbija muuta telefonis seadistused selliseks, et automaatne internettiminemine ei oleks võimalik. Viimast saab lasta muuta ka telefoniteeninduses, kuid paraku küsitakse selle eest mõnes kohas teenustasu.

Vältimaks hilisemaid võimalikke ebameeldivusi ning suuri telefoniarveid, tuleks kõigil telefonikasutajatel veenduda, et tema sidevahend on seadistatud nii, et ei toimuks automaatset internettiminekut, millega kaasnevad suured telefoniarved. Kui ise seadistust muuta ei oska, tuleb nõu ja abi saamiseks pöörduda telefoni operaatori poole.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755