17. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

MarkIT: kitsas fookus tõi edu

Enamik inimesi tegeleb väga paljude asjadega, aga kui nad teeksid mitme asja asemel ühte, oleksid nad kindlasti edukad, sõnas IT e-hanke keskkonna MarkIT tegevjuht ja kaasasutaja Andres Agasild.

Agasild ütles Äripäeva Gaselli kongressil sissejuhatuseks, et ta peaks saalisolijatele andma nõu, kuidas kiiremini kasvada. "Eduvalemitega on aga selline lugu, et igaüks peab selle need leidma," möönis ta.

Agasild jagas siiski kuus ideed, mis on olnud MarkIT edu aluseks. "Üks asi, mis on meie edu taga, on meeskond – oleme koos olnud esimesest päevast alates. Meil oli meeskond enne visiooni. Istusime koos valge paberi taga ja otsustasime ühiselt, mida teha ja kuidas. Otsustasime koos, kuhu minnakse. Ma mäletan, miks need otsused tehti," rääkis ta.

"Teiseks, selged valikud ja kitsas fookus. Enamik inimesi tegeleb väga paljude asjadega, aga kui nad teeksid ühte asja, oleksid nad vältimatult edukad. Meie teeme ühte kitsast asja, meil on üks kindel teenus ja sihtrühm. Fookus on põhjus, miks oleme saanud laieneda teistesse riikidesse, ning see võimaldab ettevõtet lihtsalt juhtida," sõnas ta. 

Agasild tõi kolmanda edutegurina välja järjepidevuse innovatsioonis. "Meie innovatsioon on olnud samasuunaline – ühest ideest kasvas teine. Teenindame ikka samu kliente, kuid pakume erinevaid teenuseid." Ta lisas, et on võimalik hoida fookust ja olla innovaatiline korraga.

"Kiire edu müüt - Facebooki ja Google'i unistus on vajalik, kuid on ohtlik. Võib-olla me kaotame kiirustades fookuse, teeme kolm aastat midagi, kuid oleme fookuse kaotanud," lausus ta.

"Meile on edu toonud arendatud konkurentsieelised. Mis on meie Nokia, mida me oskame teistest paremini? Meie puhul oli konkurentsieelis üles ehitatud samm sammu haaval ja sellest niismaa üle ei sõida. Eestis on vähe midagi naturaalset - nagu Norras nafta," rääkis Agasild.

Viimase mõttena rääkis Agasild piiridest meie peades ja kultuuride sarnasusest. "Kui MarkIT laienes, siis polnud takistus riigipiirid, vaid piirid meie peas. Esimene piir oli see, et laienesime Lätti. Aga miks? Sest kuhu sa siis ikka lähed," lausus ta.

"Meil ei olnud sellist tunnet, et läheks kohe Tšehhi. Kuid selgus, et Lätis oli väga raske. Aga Tšehhi turg on suurepärane – oleks me kohe sinna läinud, oleks kasv olnud palju parem. Kui teil on hea ärimudel, siis minge turule, mis on teie jaoks kõige sobivam, mitte kõige lähem," soovitas ta.

Agasild ütles, et Eesti maine pole nende jaoks olnud kunagi teema. "Kui on teenus, mis aitab lahendada kliendi valusa probleemi, pole Eesti mainel midagi viga. Mind on üllatanud, kui sarnased on kõik kultuurid. Võib-olla räägitakse liiga palju sellest, kui erinevad on kultuurid. Euroopas oleme kõik sarnased - kas klaas on pooltäis või pooltühi? Kui me tahame, võime fokuseerida erinevustele," märkis ta.

 

 

 

 

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755