5. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EMT müügisüsteem mõõdab täpselt, aga lihtsalt

EMT klienditoe osakonna juhataja Martin Lips rääkis Äripäeva müügikonverentsil, et müüki tuleb mõõta täpselt, aga lihtsalt.

Enne 2008. aasta lõppu oli müük EMTs tegevus, mida tegi enamik, aga 2008. aasta lõpus oli selge, et nii enam edasi minna ei saa. "Tuleb teha väga täpselt mõõdetav süsteem, sest 2009. aasta tuleb raske numbriliikuvuse tõttu ja kuna inimesed vaatavad väga selgelt oma rahakotti," möönis Lips.

"Ja meil on kallis maine," lisas ta. Tuli leida selline süsteem, mis paneks kõik inimesed müüma. Vana süsteem ei toetanud ka suurte fookustoodete müüdavust. "2008. aasta lõpus tulid targad inimesed kokku oma majas ja panid pead tööle. Tahtsime, et kõik kanalid oleksid lihtsasti võrreldavad. Ja meil ei ole aega, et raha käsitsi kokku lugeda. See pidi olema nii lihtne kui võimalik ja arusaadav absoluutselt kõigile," rääkis Lips. Mõeldi välja, et igaüks peab koguma müügipunkte ja liikuma nendega eesmärgi poole. Kõige olulisem teenus ettevõtte jaoks annab kõige rohkem punkte. Ja mõned teenused ei kuulugi süsteemi. Väga suure muutusena toodi sisse miinimumnorm, ilma selle täitmiseta töötaja müügiboonust ei saa.

Müügitasudel lage ei sätestatud. Aga hakkasid tulema välja erisused piirkondade vahel. Näiteks Rocca al Mare keskuses üksi müüakse rohkem kui Valgas kokku. Piirkondlikud erisused tõime siis ka sisse ja nüüd on Tallinnas üks norm ja Valgas teine norm. Arvestatakse kontaktide hulka piirkonnas.

Paar EMT toodet valiti välja, mis olid üliolulised EMT tuleviku tarbeks, et kõik seda siis ka müüks. Valiti välja kaks fookusteenust.

"Me jälgime netoeesmärki kuupõhiselt. See tähendab, et hindame ka seda, kas klient kasutab mahamüüdud teenust pikaajaliselt, mitte näiteks ainult kuu esimesel kümnel päeval ja siis tühistab selle," lisas ta.

Vormistusi soovime EMTs eelistatavalt saada ettevõtte e-teeninduse kanalites, see on firma jaoks kõige soodsam kanal. Müüja saab boonuspunkte ka selle eest, kui ta müüb kliendile maha ettevõtte e-teeninduse kanalis.

Lips lisas, et nad täiendavad süsteemi pidevalt vastavalt kasutajate argumenteeritud põhjendustele.

Konkurendi Tele2 äriklientuuri ja sisuteenuste direktor Andres Jõesaar rääkis konverentsil, et ka nemad on sarnast süsteemi oma ettevõttes rakendamas. Ka neil on firmas fookuses teatud tooted, mis on tähtsamad kui teised, ning need saavad vastavalt ka süsteemi sisse viidud.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755