26. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tartus hakatakse täna maailma vallutavat idufirmat looma

Kriitikat leidnud idufirmade genereerimise võistlust Garage48 kasutavad sel korral ära ka ettevõtted - Estonian Airi ja Nokia loodavad võistluselt omale töötavat mobiilirakendust.

Garage48 on idufirmade genereerimise paarispäevak, kus nädalavahetuse jooksul vormub ideest prototüüp või töötav teenus-lahendus. Sel korral Tartus toimuval ettevõtmisel loovad osalejad mobiilirakendusi.

Täna õhtul algav võistlus toimub senistest erinevalt, nimelt ootavad kaks suurtoetajat – Estonian Air ja Nokia – võistluselt endale lahendusi. Korraldajad formaadimuutust siiski ei kinnita. „Tartu üritusele ootame senisest enam mobiilirakendusi, kuid see pole otseselt sponsorite ootustega seotud, vaid soovime ise selliselt ideede valikut rikastada,“ selgitas Garage48 keskuse ehk HUBi juht Hannes Lents. „Tegemist pole suunamuutusega. Garage48 üritab pidevalt oma formaati uuendada ja parandada.“

Viimati Eestis, mais Tallinnas Ülemiste Citys toimunud ajuragistamist sattus ettevõtmine kriitika alla. Kerkis küsimus, mis see siis on – lõbus koosviibimine või reaalsete äride genereerimine. Näiteks Skype´ist tuntud Toivo Annus ja Andres Kütt leidsid, et Garage48 peaks tõusma uuele tasemele – ideekoosolekust ja meeldivast koosviibimine võiks teha sammu edasi uute äride inkubaatoriks. Nad tõstatasid küsimuse, kas G48 ei jäta eduka ärini jõudmisest lubamatult lihtsat muljet – ehk edu ja raha ei kaasne mitte niivõrd läbimõeldud plaani ja raske töö, vaid õnne ja lõbuga.

„Ühe nädalavahetusega toimivat äri püsti ei pane ning Garage48 pole seda kunagi taotlenud. Uute kontaktide, esialgse toimiva lahenduse ning motivatsioonisüstiga annab üritus hea stardi uute ettevõtete käivitamiseks. Kasumliku ettevõtte rajamine aga vajab palju enam tööd, kui seda on 48 tundi,“ nõustub ka Lents.

Vabalt tekkivaid ideid täiendavad sel korral aga nn tellitud ideed – Estonian Air loodab nädalavahetusega leida mõne äri- või tavareisijale mõeldud mobiilirakenduse, mobiilihiid Nokia aga uuenduslikke lahendusi Nokia Meego ja Symbian 3 telefonidele.

„Huvi on leida kasulikke ja huvitavaid lahendusi, mis aitaks muuta reisimist meeldejäävamaks ja sujuvamaks. Lahendusi soovime leida nii äri- kui ka puhkuseeesmärkidel reisijatele,“ selgitas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen. „Mobiilse interneti ja nutitelefonide kiire kasv viimasel aastatel on loonud soodsa pinnase reisimisega seotud toiminguteks telefoni vahendusel. Reisimine pole ainult lennupileti ost ega majutuse tellimine. Lennufirmale on oluline ka reisi planeerimine, lennujaama sõit, lennule registreerimine, pardal veedetud aeg, sihtkohta saabumine ja loomulikult ka tagasisõit.“

Ettevõtmine toob tema hinnagul kokku palju motiveeritud noori, kelle kogemused reisimisel kui ka tehnoloogia arendamisel soosivad uute mobiilsete lahenduste leidmist.

Kas Nokia ja Estonian Air saavad ideekonkursilt töötava rakenduse, ei saa Lentsi sõnul ette ennustada. „Oma tiime neil välja pandud pole ning kaasatud esindajad on mentorite rollis. Ideed käivad välja osalejad ise, valivad meeskonna, samuti platvormi, millele rakendus arendatakse või ka selle, kas osaletakse konkursil etteantud tingimustel või mitte.“ Nii Nokia kui Estonian Airi esindajad osalevad töötubades mentoritena - põhjanaabreid esindab Nokia vanemkonsultant Andreas Jakl, Estonian Airi e-äriala juht Enn Lamp. Lisaks toetab ettevõtmist sponsorina maailma suuremaid turvalisi veebimakseid võimaldav Paypal.

MIS ON MIS - Idufirmade genereerimise võistlus – 48 tunni jooksul töötavad meeskonnad ideest välja töötava teenuse/prototüübi. Arendatavad ideed valivad osalejad kohapeal reede õhtul

Garage48

- eestvedajad Martin Villig, Ragnar Sass, Hannes Lents- viimane paarispäevak toimus 15.-17. aprillil Tallinnas, peale Tartut toimuvad järgmised Aafrikas- kevadise konkursi võitis endine Skype´i turundusjuhi Andrus Purde idee Storymarks, mida võitja kirjeldas kui kohtadele mõeldud Facebooki.- märtsis Riias Garage48 üritusel alguse saanud idufirma Campalyst, mille neljast asutajaliikmest kaks on eestlased, võitis New Yorgis start-up’ide konkursilt Seedcamp investeeringu ja ligipääsu tippmentorite võrgustikule

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755