15. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa: turul toimub kopeerimine

Telekommunikatsiooniturul toimub väga kiire kopeerimine nii pakkumiste kui ka pakettide näol. Sellega tuleb arvestada, rääkis Elisa turundusjuht Karin Kanepi tänasel Äripäeva seminaril "Turunduseelarve 2012".

"Meie iga päev kliendiga kokkupuutes ei näe veel kõike positiivselt, mis puudutab telekommunikatsiooni turgu. Inimesed pigem hoiavad kokku ning ei ole nõus rohkem maksma," rääkis Kanepi.

Kanepi sõnul toimub väga tihe konkurents mobiilioperaatorite turul. SIM kaarte on Eestis kokku 1,7 miljonit, nii helistamiseks kui ka mobiilseks internetiks.

"Mobiilne arvutiühendus on kasvavas trendis. Võitlus operaatorite vahel on selline, et kes saab rohkem uusi kliente," lausus Kanepi trendidest.

Kanepi väidab, et Elisa on erakliendi kõne- ja internetiturul hinnaliider. "1,5 aastat tagasi võtsime suuna, et pakume kõige soodsama kõneteenust ja internetiteenust.

Kanepi lisas, et reklaamimaastikul on väga pakkumistepõhine kommunikatsioon: Tule meile, meil saad seda jne on kõikjal näha. "Toimub väga kiire kopeerimine nii pakkumiste kui ka pakettide näol. Sellega tuleb arvestada. Tuleb olla väga hoogne ja kiire. Tuleb jälgida, mis turul toimub ja mida teeb konkurent," märkis Kanepi.

Ta tõi näitena, et selle aasta suvel üks operaator kopeeris kõik nende avalikud paketid.

Kõigie selle tulemusena on turuosad hakanud jagunema ümber. Elisa on saanud endale palju uusi kliente, et kui enne oli suuruselt kolmas operaator, siis nüüd teise kvartali seisuga on teine operaator.

Mida Elisa hoiab endal kuklas järgmist turunduseelarvet tehes? "Meile tundub, et tarbijate ostujõud ei ole suurenenud, seega on neile jätkuvalt oluline soodne hind. Mis tähendab seda, et inimene ei taha hüppeliselt maksta rohkem," sõnas Kanepi.

Ta lisas, et jätkuvalt on oluline kokkuhoid sideteenustelt. "Inimesed tahavad maksta kuus kindlat kuutasu, et ei tuleks üllatusi. Loomulikult räägitakse suurest 0st, et kõik on tasuta. Lõppkokkuvõttes huvitab tarbijat see, et arve on kontrolli all," selgitas Kanepi. Ta lisas, et võimalik madal hind on ka oluline uute seadmete puhul. "Telefoni ei vaheta tihti välja ning ikka on hea, kui saab selle tasuta või soodsamalt," ütles Kanepi.

Järgmisel aastal kindlasti jätkub mobiilse interneti areng. "See on kasvav trend. Inimesed soovivad kasutada internetti olenemata asukohast," rääkis Kanepi.

Ta selgitas, et tarbijate ootused mobiilsele internetile on päris kindlad, seda teenust pakkudes on oluline teada, milleks internetti kasutatakse. "Tuleks vaadata keskmist kiirust võrkudes mitte maksimumkiirust, sest see on tihtipeale vaid masti all. Mobiilse internetituru kasvule aitavad kaasa ka soodsad arvutid, modemid ja tahvelarvutid lisaks soodsale teenusele," sõnas Kanepi.

Nutitelefonide võidukäik jätkub. "Sellele on kaasa aidanud hindade kukkumine. Näiteks Androidi telefoni hind on kukkunud umbes 2,5 korda. Väga tähtsaks on osutanud ka kõik teised funktsioonid peale sõnumite saatmise ja helistamise," rääkis Kanepi.

Järgmisel aastal Elisa turunduse fookus. "Võime eeldada, et väga aktiivne pakkumistepõhine kommunikatsioon jätkub ning tarbijad võidavad veelgi. Muutumas on see, et fookus nihkub internetile ja soodsatele uutele nutiseadmetele. Turunduseelarve ja reklaamimahud ei suurene järgmisel aastal," lõpetas Kanepi oma ettekande.

Elisa ei ole oma turunduseelarvet viimased 3-4 aastat kasvatanud.

  

 

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755