6. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Steve Jobs oskas öelda "ei"

Apple'i asutaja Steve Jobs oli mees, kes oskas öelda "ei" ja lõi tooteid pigem enda, mitte mingite imaginaarsete keskmiste klientide jaoks.

Tänavu üllitas Äripäev raamatu "Innovatsioon: Steve Jobsi seitse saladust. Pöörased ja erilised põhimõtted sinu äri eduks". Tänaseks on raamat praktiliselt läbimüüdud, kuid pole välistatud ka lisatiraaži trükkimine.

Järgnevad väljavõtted teosest:

Steve Jobs: "Meeldetuletus peatsest surmast on kõige olulisem abivahend, mis on mu elus aidanud tähtsaid otsuseid langetada."

Jobs ütleb "ei" paljudele asjadele isegi siis, kui ärritab sellega kliente ja äripartnereid. /…/ Jobs keskendub kliendikogemusele ja ütleb "ei" kõigele, mis tema arvates ohustab elegantset elamust.

Isegi kui sul pole Jobsi juhtimisel loodud iMaci, iPodi, iPhone'i või iPadi, oleks ka sinu maailm sootuks erinev, nendib ajakirja TechCrunch toimetaja Michael Arrington. "(Jobsita) oleksime endiselt mobiiltelefonipõrgus. Võimalik, et meil poleks telefonis korralikku sirvimisvõimalust ja kindlasti ei saaks me nautida Pandora või Skype'i laadseid kolmanda osapoole rakendusi ükskõik milliselt teenusepakkujalt saadud rondil. Steve Jobs oli ka see mees, kes peaaegu ihuüksi muutis kogu muusikatööstust."

"Me upume tehnoloogilise saasta merre, sest kõik turule ilmuvad tooted on tootmis-, projekti-, turundus- ja müügijuhi ning veel paljude teiste töötajate vaheliste kompromisside tulemus. /…/ Põhjus, miks Jobs (ja Apple'i disainiguru Jonathan) Ive kümnesse tabavad on selles, et nad loovad seksikaid tooteid, millel on elegantsed ja lihtsad liidesed – nad loovad neid iseendale. Seejärel loodavad nad, et trendikate esimeste ostjate hordid toodetesse samamoodi suhtuvad. Kui lumepall kord veerema hakkab, kogub see järjest hoogu." Nielsen Company müügijuht Alain Breillatt analüüsis Apple'i edu saladust.

"Kui USA tahab luua uusi töökohti, peame miljonites lastes, mitte ainult geeniustes, taas tekitama huvi innovatsiooni ja ettevõtluse vastu. Maailm vajab rohkem Steve Jobsi suguseid inimesi!" kirjutas ajaleht New York Times avalikus kirjas president Barack Obamale.

Innovatsioon on Apple'i salajane koostisosa, ent firma kaasasutaja ja tegevjuht Steve Jobs ei usu innovatsiooni puhul "süsteemidesse". Apple'i töötajad ei käi õpitubades innovatsioonioskusi arendamas. Apple'i hoones ei vedele innovatsioonisädeme sütitamiseks legoklotsid. Ka ei mängi töötajad innovatsioonikonsultandi juhtimisel koridorides aardejahti. Tõtt-öelda põlgab Jobs sääraseid ettevõtmisi.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755