16. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitseamet: hoiduge WAPist!

Kui ootad mobiilselt internetilt sama, millega oled arvutis harjunud, hoidu WAPi kaudu kasutatavast teenusest, kuna sellega ei saa e-posti lugeda, muusikat ega videosid alla tõmmata ning sellele vaatamata tuleb halvasti toimiva interneti eest maksta üüratut raha.

Tarbijakaitseamet soovitab enne telefonile internetipaketi tellimist uurida sideoperaatorilt mobiilse internetiühenduse erinevate võimaluste ning viimaste maksumuste kohta.

Oluline on teada, millist pöörduspunkti internetiühenduseks kasutatakse, teatas tarbijakaitseamet. Näiteks WAP’i kaudu saab internetti kasutada vaid mahupõhisena ning piiratud kujul, näiteks puudub võimalus kasutada audio-video teenuseid internetis.

Kui tarbijal on valida mahupõhise ning fikseeritud kuutasuga piiramatu interneti vahel, tuleks lähtuda interneti kasutuse sagedusest. N-ö tavakasutuse korral oleks otstarbekam valida fikseeritud kuutasuga, kuid piiramatu kasutusega pakett. Harvema netikülastatavuse korral võib valida nt mahupõhise ühenduse. Lisaks tuleb operaatorilt uurida, millist pöörduspunkti mahupõhise internetiühenduse korral kasutatakse.

Mahupõhise interneti puhul on võimalik, et teenust pakutakse ainult läbi  WAP-pöörduspunkti, see on aga oluliselt piiratum kui internetiühendus tema kõige tavalisemas mõistes. WAP-teenus kuvab vaid väiksemamahulisi veebilehekülgi ning ei võimalda tarbijatel kasutada nt audio-video teenuseid. Näiteks e-posti lugemine wap-teenuse abil on tihtipeale võimatu või siis sedavõrd aega- ja mahtunõudev, et arvestades mahupõhist kasutust, lisandub selle eest ka päris korralik tasu.

Seevastu internetiteenus selle kõige tavalisemas mõistes võimaldab kasutajal mobiiltelefonis internetiühendust kasutada täpselt samadel alustel mis personaalarvutis, mis tähendab, et teenusel ei ole piiranguid ning see on oluliselt kiirem.

Tarbijakaitseameti poole on pöördunud tarbijad, kellele on mobiilioperaatorid telefoni teel teinud pakkumise liituda senisest odavama teenusepaketiga. Lisaks erinevustele kõne – ning tekstisõnumi hindades on räägitud  ka interneti kasutamise võimalusest. Samas ei ole tarbijale mainitud seda, et tema valitud mahupõhine internet toimib läbi WAP-pöörduspunkti ning see on avastatud alles netiühenduse kasutamisel, mis on osutunud arvatust piiratumaks.

Juhul, kui teenindaja ei selgita, millist internetiühendust pakett hõlmab, tuleb see kindlasti ise üle küsida või paluda aega, et paketiga põhjalikumalt tutvuda.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755