Enamik 900-numbreid hinnast teavitamisel korrektsed

Enamus lühi- ja eritariifseid numbreid omavad ettevõtted  täidavad sisuteenuse hinnast teavitamise kohustust korrektselt, selgus tehnilise järelevalve ameti kontrollist.

Tehnilise järelevalve amet (TJA) viis läbi kontrolli, et tuvastada, kas eritasuga lühinumbreid ja eritasuga 900 seeria numbreid omavad ettevõtted teavitavad helistajat sisuteenuse hinnast enne teenuse käivitumist.  Kontrollkõned tehti 103  eritariifiga numbrile, millest 99 juhul teavitati teenuse hinnast korrektselt ning 4 juhul jäeti hinnast teavitamise nõue täitmata. Kontrollitud numbritelt osutatava tasulise teenuse hinnad koos võrgusisese kõnetasuga jäid vahemikku 0,9-10 eurot kõneminuti või kõne eest. Enim levinud sisuteenusteks, mida eritariifiga numbritelt pakutakse, on erinevad konsultatsiooni- ja infoteenused ning ennustus-, suhtlus-, tutvus-, annetus- ja toetusliinid.

Tasulise sisuteenuse pakkuja on kohustatud enne teenuse rakendumist helistajat teenuse sisust ja hinnast häälteteatega teavitama. Vastavalt kokkuleppele toimub teavitus kõne esimese 10 sekundi jooksul. Sõltuvalt sidevõrgu kõnetasust on tasulise sisuteenuse minuti miinimumhinnaks 0,2278 eurot, millele lisandub alates 11. kõnesekundist teenuseosutaja poolt määratud sisuteenuse hind.

Häälteatega hinnast teavitamise nõue ei rakendu  lühikestvusega sisuteenustele, näiteks TV mängudele, hääletustele ja SMS teenustele, mis eeldavad vastussõnumeid. Lühikestvusega sisuteenuste puhul tuleb hinnast teavitada telesaate või teenuse pakkuja poolt saadetava sõnumi kaudu.

Kõne miinimumtasu ja sisuteenuse tasu ei rakendu teenusnumbritele, millele helistamine on seadusest  või sisuteenuse pakkuja otsusest tulenevalt maksuvaba, näiteks lühinumber 112 või 800 ja 116 algusega numbrid.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Teabevara