8. juuni 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eduka mobiilimängu loomine maksab üle 200 000 euro

Mobiilirakenduste edetabelis 25 popima mängu hulka pretendeeriva rakenduse väljatöötamine ja turule toomine maksab üle 200 000 euro, selgus idufirmade konverentsil Latitude59.

Soome mobiilimängude arendaja Grey Area turundusjuht Eric Seufert osutas Tallinnas konverentsil, et Rovio ülipopulaarseks kujunenud mäng Angry Birds saavutas edu muuhulgas seetõttu, et mängu loomise ajal ei olnud mobiilimängude konkurents veel nii tihe.

Tema sõnul nõuab tänapäeval mobiilirakenduste edetabelis 25 populaarseima mängu hulka pretendeeriva rakenduse väljatöötamine ja turule toomine üle 200 000 euro suurust investeeringut, mis muudab edu väikeste arendajate jaoks praktiliselt käegakatsutamatuks.

Maineka tehnoloogiaportaali Ars Technica majandustoimetaja Cyrus Farivari juhitud vestluspaneelis käsitlesid tehnoloogiaspetsialistid mobiilirakenduste maailma hetkeseisu, rakenduste arendajate suurimaid väljakutseid ja seniseid õppetunde.

Ettevõtja ja tehnoloogiaajakirja Wired kaastoimetaja Andrew J. Scott tõi mobiilirakenduste edasist arengut piirava asjaoluna välja mobiilse interneti stabiilsuse, mille osas on veel palju arenguruumi. Tema sõnul ei ole mobiilse interneti levik küllaldane, et kasutajad saaksid sellele loota ka reisides või halvema leviga piirkondades.

Scott avaldas ka arvamust, et Androidi operatsioonisüsteemi kasutavate telefonide maailm on väga kirju, mistõttu rakenduse arendamine ja testimine kõigil erinevatel Androidi telefonidel on arendaja jaoks äärmiselt kulukas.

Naerupahvaka kutsus publikus esile Scotti soovitus arendada oma esimest rakendust just iPhone'ile, kuna ka potentsiaalsed investorid armastavad just neid läikivaid telefone.

Vestluspaneelis osales ka Eesti idufirma TaxiPal juht Raoul Järvis, kes rõhutas mobiilirakenduste puhul lihtsust ja kasutatavust. Oma kogemusest kõneldes märkis ta, et ka TaxiPali esimene versioon oli liiga keeruline ja omadusterohke ning edu saavutamiseks tuli toodet lihtsustada.

7.-8. juunil Tallinnasse lähiriikide idufirmade entusiaste koondaval konverentsil Latitude59 jagavad valdkonna eksperdid kahe päeva kestel toimuvatel loengutel ja vestluspaneelidel teadmisi ning kogemusi Põhja- ja Baltimaade alustavatele IT-ettevõtjatele. Konverentsil esitlevad oma tooteid ja teenuseid üle 20 alustava tehnoloogiaettevõtte.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755