23. juuli 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fortumol topeltkäive

2007. aastal loodud mobiilimaksete firma Fortumo OÜ on müügitulu iga aastaga kordades kasvatanud, viimase aastaga kasvas käive kaks korda 8,5 miljoni euroni, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest. Nüüdseks on firma laienenud ka USAsse, kus neil on San Franciscos Silicon Valley’s oma kontor.

Fortumo asutaja Rain Rannu ütles, et firma jaoks kasulik otsus oli hakata mõni aasta tagasi aktiivselt müüma Lääne-Euroopa suurtele mängu- ja rakendusetootjatele.

„Varem, kui oma firmaga alustasime, oli ainus viis meie teenusega liituda Fortumo veebilehel. Selline meetod oli küll unikaalne, kuid võimaldas saada vaid väikseid ja keskmise suurusega tegijaid. Selleks, et saada maailma edukamaid mängufirmasid, tuli hakata ise aktiivselt müüma,“ rääkis Rannu. Sellise otsusega tagati järjepidev käibe ja kasumi kasv.

Praegu on Fortumo tuntumad partnerid mängutootjad Digital Chocolate, Pocket Gems, PopCap ning „Angry Birdsi“ tootja Rovio. Plaanis on sõlmida ka leping maailma suuruselt kolmanda mängutootja Electronic Artsiga. Eesti firmadest tehakse koostööd Creative Mobile’iga, mille mäng „Drag Racing“ kogub üle maailma järjest populaarsust. Lisaks kasutab Fortumo teenust Rannu sõnul Suurbritannia suurim kohtinguportaal Badoo.

Nüüdseks on Fortumo laienenud 70 riiki, see tähendab, et nii mitmes riigis töötavad nende vahendatavad teenused. Möödunud aastal lisandus suur osa Ladina-Ameerika riike, praegu tegeletakse Lähis-Ida ning Põhja-Ameerika lisamisega. Rannu lisas, et nende jaoks on oluline ka Aasia, täpsemalt Hiina turg, millele sisenemine on eripärade tõttu keeruline.

„Hiinas on eripärasem turg selles mõttes, et tüüpilised lääne levituskanalid, näiteks Androidi mängudel, mida vahendab Google Market, seal ei tööta. Neil on kohalikud kanalid, mille hea tundmine on potentsiaalne tugev konkurentsieelis,“ selgitas Rannu. Fortumo on värvanud Hiinasse paar inimest, kes suhtlevad kohalike mobiilsidefirmade ning mängude ja rakenduste tootjatega. Tõenäoliselt luuakse ka järgmine kontor just sinna.

Fortumo Eesti partneri Creative Mobile omanik Vladimir Funtikov tõdes samuti, et mobiilmaksete valdkonnas muutub järjest olulisemaks Aasia turg ning järgneva paari aastaga tiheneb konkurents märgatavalt.

Lisaks eelpool mainitud piirkondadele tegutseb Fortumo ka USAs ja Euroopas, kus firma on eriti tugevalt kanda kinnitanud just idapool. Rannu sõnas, et ettevõttel on siin eelis konkurentide ees, kuna eestlased tunnevad Ida-Euroopa turgu paremini kui Lääne-Euroopas või USAs tegutsevad firmad.

„Meie üks tugevamaid väärtuspakkumisi kliendile on see, et meie abil on võimalik teenida kasutajatelt raha piirkondades, kus muud maksevõimalused ei tööta. Lääneriikides saab maksta erinevatel viisidel: krediitkaardiga, PayPaliga, kuid tärkavatel turgudel on inimestel enamasti deebetkaardid, millega internetis maksta ei saa,“ rääkis Rannu, „Näiteks maailma suurima online jalgpallimängu „Top Eleven“ käibest tuleb väga suur osa Kesk- ja Ida-Euroopa riikidest ning Balkanimaadest, kust ainukene viis raha saada ongi mobiiliga ja ainult Fortumoga, kuna teised mobiilmakse pakkujad ei tunne nii hästi tärkavaid turge, kui meie.“

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755