Facebooki kasutajad kui laborihiired

Facebook pakub kiiret võimalust uute turundusideede testimiseks. Samas tuleb ka sotsiaalmeedias turundust puudutavatest reeglitest kinni pidada.

Lauri Siibold nimetab end turundusekperdiks, kes omab Facebookis lehekülge Dream On OÜ, mida ta ise "karvasekõhu naljaks" nimetab.  "Eks ta selline testpolügon on, selline, et vaadata neid erinevaid lahendusi kuidas kõmumeedia peale hakkab," ütleb ta. Siibold selgitab, et 95% inimestest sotsiaalmeedias ei adu üldse, kas ja kuidas nendega manipuleeritakse. "95% on sildikandjad, kes käivad mööda internetti ringi saamata aru, mis neil seljas on ja ülejäänud 5% on need, kes naeravad nende üle," jagab Siibold inimesed sotsiaalmeediamaastikul kahte gruppi. Facebook on tema sõnul kõige kiireim keskkond nn geriljaturunduse (madalad turunduskulud ja tavatud lahendused - toim) katsetamiseks.

Siibold nendib, et ühest küljest on Facebook hea keskkond katsetamiseks, ent tuntumatel kaubamärkidel peab eetiline piir olema selgem, samuti peab kampaania olema konservatiivsem.

Internetiturunduse eetikareeglitel ja seadustel ei ole erinevusi interneti välise turundusega. "Kehtivad samad põhimõtted, mis mujalgi reklaamis ja promotsioonis. Andmekaitseseadus, reklaamiseadus, Võlaõigusseadus kehtivad igal pool. Samuti toimib tarbijakaitse, neil on lausa oma kaebuse esitamise koht Facebookis. Ja siis on muidugi isiklik sisetunne," selgitab Internetiturunduse agentuuri DreamGrow asutaja Priit Kallas seda, millest turundaja juhinduma peab.

Millega ettevõtted enim Facebookis turundades eksivad, loe pikemalt tänasest Äripäevast.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Arvamused

Teabevara