Autor: Kaisa Gabral • 9. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Cherry duubeldas käibe

Sotsiaalseid ostukeskkondi opereeriva ettevõtte Cherry Media möödunud aasta käibenumbriks osutus 27.5 miljonit eurot, mis on ligi kaks korda rohkem kui 2011. aastal.

Järgneb intervjuu Cherry.ee ärijuhi Martin Kõivaga:

Kuidas te ise möödunud aasta majandustulemustega rahul olete?Õigupoolest langeb see üks-ühele kokku 2011. aasta jõulude paiku seatud eesmärkidega. Sihid seatakse reaalsest ootusest ikka veidi kõrgemale, et oleks, kuhu pürgida ning selles mõttes oleme tulemustega väga rahul.

Mis tõi teile möödunud aastal sellise kahekordse tulemuse?Peamisteks kasvuveduriteks olid reisi- ja kaubakategooria. Näiteks saatsime üle Baltikumi soojamaareisidele Türki ning mujale üle 3000 inimese Eestist, Lätist ja Leedust. Kaubakategooria müügihittide seast leiab 2012. aastal Lenovo laptopid, Mayeri pesuvahendid, villased sussid, Tefali pannid, aga ka näiteks vibraatorid.

Mida inimesed peamiselt teilt  ostavad, milliste teenuste/toodete kuponge? Kas see riigiti ka erineb?Suured kategooriad, nende populaarsus ja arengutrendid on kolmes riigis kattuvad. Veidi üle poole müügist moodustasid 2012. aastal kaubad ning teise poole reisiteenuste ja kohalike teenuste voucherid. Reisidest omakorda on populaarsed soojamaareisid, kuid toodete kategoorias on raske populaarsemaid välja tuua, sest pakkumised on väga erinevatest valdkondadest.

Kas plaanite ka uute toodetega turule tulla? Laienemisi?Laieneda on plaanis eelkõige seni e-kaubanduses mitteosalevate inimeste hulgas. Uusi tooteid võib tulla ja ka laienemisi, ent hetkel on kindlasti põhirõhk olemasolevate suunade jõudsal kasvatamisel.

Keda te peate Eestis ja Baltikumis oma suurimateks konkurentideks?Otseseid konkurente on raske välja tuua, kuna tänaseks on Cherry näol selgelt tegemist hübriidiga online-reisibüroost, e-poest ja traditsioonilises mõttes voucheriportaalist ning lisaks on tekkimas ka traditsioonilist jaekaubandust meenutav pool, seega võibki pidada iga kategooria põhitegijaid meie konkurentideks, ent ise me end kellegiga üks-ühele ei võrdleks. Ka Baltikumi tasemel ei leidu eriti kedagi, kes sellisel tasemel täpselt samasuguste asjadega tegeleks.

Miks sellised sooduskupongid inimeste seas nii populaarsed on, mis teie arvate?Ma arvan, et küsimus pole niivõrd soodusvoucheri formaadis, vaid ikka laiemalt e-kaubanduse levikus Eestis. Voucherid kohalikele teenustele (restoranid, spad jne) pole kuhugi kadunud, ent toodete pakkumiste puhul on see pelgalt üks mudel, kuidas kaupu läbi interneti müüa. Cherry puhul on inimesed traditsiooniliste teenusepakkumiste soodusvoucherite kaudu saanud positiivse kogemuse ning kui 2011. aastal me ka kaupu müüma hakkasime, siis julgeti ka neid meilt soetada. Jõuluajal tekkisid meie Tallinna kauplusesse lausa pikad järjekorrad, kuid nüüdseks on need õnneks taaas lahtunud.

Mida ootate aastalt 2013, kas kasv jätkub? Kui suur?Usume, et e-kaubanduses on saabumas oluline murdepunkt ning 2014. aastal on juba kümnetes tuhandetes rohkem inimesi, kes regulaarselt internetist kaupu ja teenuseid soetavad. Et seda saavutada keskendume operatiivsel tasandil meie kaubajaotussüsteemi ning klienditeeninduse uuele tasemele viimisega, mis tuleks kasvavate mahtudega kvaliteetselt toime.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755