Autor: Rainer Saad • 22. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

LHV: Apple’i marginaalid on vähenenud

Homme avaldab Apple enda majandusaasta esimese kvartali tulemused ning kasumile prognoositakse esimest langust 9 aasta jooksul. LHV sõnul on selle põhjuseks väiksemad marginaalid ja erinevad pikkusega võrdlusperiood.

„Apple’i kasumi vähenemise taga, võrreldes eelmise aastaga, on väiksemad marginaalid ning erineva pikkusega võrdlusperioodid. Ettevõte on viimasel ajal turule tulnud paljude uute toodetega ning nende valmistamine on osutunud kallimaks kui eelmiste toodete puhul. Samuti läheb aega enne, kui uute tootmisprotsesside ja allhankijate kasutamisest suurim efektiivsus välja suudetakse pigistada. Samas on Apple tunnistanud, et on oma hinnapoliitikas agressiivsem, vähendades marginaale nii iPhone 5 kui ka iPad Mini puhul. Traditsiooniliselt kaasneb uute toodete müügile toomisega ka vanemate toodete, näiteks iPhone 4 ja iPhone 4S, hindade alandamine. Ühtlasi mängib rolli võrdlusperioodi erinevus. Eelmise majandusaasta esimene kvartal hõlmas 14 nädala pikkust perioodi, kuid seekord oli kvartal nädala võrra lühem. Apple’i finantsjuhi Peter Oppenheimeri sõnul ei tasu antud lisanädala mõju alahinnata, kuna see andis 1/14 möödunud aasta Q1 müügituludest,“ ütles LHV analüütik Vallo Lees.

Bloombergi poolt küsitletud analüütikute konsensuse prognoos näeb Apple’i kasumile võrreldes eelmise aastaga 2 protsendilist langust 12,8 miljardi dollarini.

LHV sõnul kujunes Apple’i tooteportfell aasta magusaimal müügiperioodil tarbijate seas ülimalt populaarseks.

„Siiski võib öelda, et Apple läks aasta magusaimale müügihooajale vastu värske tooteportfelliga, mis esialgsete märkide kohaselt tarbijate seas ka ülimalt populaarseks osutus. Kuigi iPhone 5-ga tuli ettevõte välja juba eelmises kvartalis, siis ooteaeg uute nutitelefoni järgi näitas vähenemise märke alles novembri alguse poole, mil see oli siiski 3-4 nädalat. Ühtlasi jäi möödunud kvartalisse rekordiline iPadide müük. Nimelt tuli Apple novembris välja neljanda generatsiooni iPadiga ja iPad Miniga, mida esimesel nädalavahetusel müüdi kokku enam kui 3 miljonit ühikut. Seda on kaks korda rohkem kui kolmanda generatsiooni iPadi vastavad müüginumbrid,“ ütles Lees.

LHV praegune hinnasiht Apple’ile on 646 dollarit ning soovitus osta, kuid panga kinnitusel lähtuvad nad oma hinnasihi määramisel analüütikute konsensuse prognoosidest ning see, kas hinnasiht ja soovitus muutub, saab öelda alles pärast tulemuste ja juhtkonna kommentaaride avalikustamist.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755