Autor: Kadri Põlendik • 29. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti idufirmad Londonis edukad

Eesti idufirmad GateMe ja Actual Reports valiti Euroopa olulisima startup-kiirendi Seedcamp finaalüritusele. Seedcampilt on varem tuule tiibadesse saanud teisedki Eesti idufirmad, näiteks Erply ja GrabCAD.

Seekord Londoni üritusel finaali pääsenud Actual Reports pakub dokumendiloome platvormi ning GateMe ürituste haldamise platvormi muusikaürituste professionaalidele.

Seedcampile kandideerib tavaliselt sadu startup-firmasid, kellest 10-15 valitakse lõppvõistlusele. Sel korral osutus valituks 20 ettevõtet, kellest kaks on Eestist. Neli päeva kestva ürituse finaalis valitakse võitjad, kes saavad 50 000eurose investeeringu.

GateMe üks juhtidest Ivar Merilo ütles, et Seedcampi võit oleks oluline samm edasi ettevõtte arengu suunas.

„Seedcampi tugevus on see, et nad aitavad ettevõtet edasi terve aasta jooksul ja kuna nad on ise osanikuna sees, siis nad on huvitatud, et ettevõte tõstaks oluliselt suurema investeeringu välisriikidest,“ selgitas Merilo.

Järgneb intervjuu GateMe Euroopa juhi Ivar Meriloga.

Kuidas te pääsesite Seedcampi lõppüritusele? Kandideerimine on läbi avalduse, mis on üsna spetsiifiline. Tegime avalduse ära ja osutusime valituks. Oleme toimetanud juba 2011. aastast saadik. Praegu on läinud väga hästi, kasvavas joones.

Kui palju te teate teisest lõppvooru pääsenud Eesti firmast? Teame nendest ja oleme olnud kontaktis. Eesti startup’ide kommuun hoiab kokku ja kõik teavad kõiki. Me teame ka, et Tanel Tähepõld on seal eestvedaja.

Kas seekord kandideeris Seedcampile veel eestlasi? Ei oska öelda. Tavaliselt on see konfidentsiaalne. Keegi ise ka ei avalda, kui ei saanud sinna. Kui saadi, siis kõik hõiskavad.

Seedcampi kodulehel soovitatakse lõppvooru mitte pääsemise korral kindlasti uuesti proovida. Mitu korda teie kandideerisite?Meil oli tegelikult kolmas kord proovida. Kandideerimise üks osa on ka intervjuu, esimene asi on avaldus ja siis Seedcampi investorid soovivad ka rääkida. Tavaliselt nad helistavad. See kõne kestab 5-10 minutit, mil nad küsivad lisaküsimusi ja siis selle alusel teevad lõpliku valiku. Korra saime selle viimase kõneni, aga siis me valituks ei osutunud. Seekord läks kõik nii nagu pidi.

Kas see tähendab, et sihikindel peab olema? Jah, mul on jäänud mulje, et eestlased on hästi sihikindlad. See on väga palju tiime aidanud sinna. Arvan, et peab olema tugev. Ettevõtet alustades kogeb just seda, et Eesti ühiskond on üsna kriitiline. Seda peabki taluma ja sellega arvestama.

Mida te veel soovitate alustavatele idufirmadele? Kindlasti kui üldse interneti startup’i teha, tasuks mõelda kohe, esimest päevast alates, kogu maailmale. Tihti kipuvad ettevõtted mõtlema Eestile, et Eesti turg on tore - oleme eestlased, saame üksteisega väga toredasti läbi ja siin on lihtne asja teha. Aga kui see on interneti startup, saad müüa seda igal pool ja konkurents on sul ka üle maailma. Turg on lihtsalt kordades suurem, kui sa mõtled esimest päevast alates globaalselt.

Teine asi, tasub minna kohe kliendi juurde rääkima. Tihti kiputakse tegema seda viga, et ei minda kliendiga rääkima. Mõeldakse, et mingi asi on vajalik, tehakse see valmis, siis minnakse kliendi juurde ja saadakse aru, et see ei ole üldse vajalik. Samuti esimesest päevast, enne kui ühtegi koodirida kirjutada, tuleks minna kliendi juurde ja mitme kliendiga rääkida ja aru saada, mis on nende vajadused, mured ja valud.

Kuidas teil siiani on läinud? Me oleme Eesti turult leidnud ingelinvestorid, aga meil on ikkagi eesmärk tõsta suuremat raha välismaalt. Eestis on selle rahaga nagu on.

Mis on teie edasised plaanid? Praegu keskendume tugevalt Suurbritannia turule. Selleks ka see Seedcampi üritus, kuna me oleme juba Londonis tegevad, on meil seal kliendid olemas. Võib-olla oli see ka üks põhjus, mis meid Seedcampile aitas, et me suutsime näidata reaalset tulu Londoni turult. Täna keskendume Inglismaa turule, järgmine sihtmärk oleks USA turg.

Kas plaanite ettevõttega Eestisse edasi jääda?Arendustiimi me tõenäoliselt jätame Eestisse, müügitiim peab olema igas riigis kohalik. Seal turul, kus käib müük, pead olema ikkagi ise kohal.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755