Ära Vikipeedias reklaami tee 

Ettevõttele on Vikipeedias olemine kasulik, sest veebientsüklopeedia artikleid usaldatakse sageli firma kodulehest rohkem. Kuid kes püüab vikiartiklit reklaamiks muuta, võib kanda olulist kahju, hoiatab MTÜ Wikimedia juhatuse liige Raul Veede.

Vikipeedia on ainulaadne nähtus: vaatamata nurinale vigade ja ebaühtluse pärast kasutavad ja usaldavad seda peaaegu kõik inimesed, olgu rohkemal või vähemal määral. See on tasuta, kõigile kättesaadav, igal ajal täiendatav, otsimootorite tippvalikus, kõigis olulistes keeltes ja paneb põlema iga turundusinimese silmad. Ometi pole Vikipeedia ja ettevõtete suhted sugugi roosilised.

Tavaliselt näeb ettevõtte mainekujundus Vikipeedias välja nii. Keegi turundusosakonnast lisab pika teksti ettevõtte Vikipeedia artiklisse, võib-olla isegi alustab seda. Lisatud tekstis on firma missioon ja visioon, paremate toodete tutvustus, jutt teenuste heast kvaliteedist, ettevõtte haardest ning turuosast, võimaluse korral ka pälvitud auhindadest ja preemiatest.

Turundaja töö tehtud, saabuvad kohale vikipedistid. Kuidas vältida nüüd huvide konflikti ja tõhustada koostööd ettevõtte ning Vikipeedia toimetajate vahel?

Loe edasi Äripäeva paberversioonist.

Osale arutelus

  • Alo Merilo, Raul Veede

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

DERIVCO is looking for a QA SPECIALIST

Derivco Estonia OÜ

25. november 2018

DERIVCO is looking for a TECHNICAL COORDINATOR

Derivco Estonia OÜ

25. november 2018

Arvamused

Teabevara