Meka-projekt tõi Regiole kuhjaga tuntust

Regio mobiilne positsioneerimislahendus osutus muslimite mullusel palverännakul Mekasse nii tõhusaks, et tänavu jätkatakse tunduvalt mahukama projektiga ning lisandumas on uusi kliente Araabia riikidest.

Geoinfosüsteemide ja kaartidega tegelev AS Regio osales eelmise aasta oktoobris projektis, mille käigus positsioneeriti 88 000 palveränduri liikumine islamimaailma pühamusse Mekasse. Projekti tellijaks oli hadži ehk palverännaku tuuri korraldaja Pakistanist ning koostööpartneriks Saudi Araabia suur telekommunikatsioonifirma Zain. Süsteemi lülitatud palveränduritele anti mobiiltelefon, millega nad sai hädaolukorral või teelt eksimise korral operaatoriga ühendust võtta.

Regio palus Zainilt tagasidet koostöö kohta ning sai hiljuti neilt ka vastuse. Zain hindab kõrgelt Regio professionaalset ja kiiret tegutsemist - süsteem sai püsti kõigest nelja nädalaga ning töötas tõrgeteta. Zain peab Regio tarkvaralahendust, mis võimaldas mobiilioperaatoril jälgida palverändurite liikumist vähemalt 50meetrise täpsusega, lausa revolutsiooniliseks.

Zaini kinnitusel on nad alustanud ettevalmistusi, et Regio positsioneerimislahendus toimiks ka selle aasta palverännaku ajal. "Pakistani poolne hadži-tuuri korraldaja on juba teatanud, et nad tahavad 2013. aastal lülitada süsteemi 200 000 palverändurit," kirjutas Zain oma vastuskirjas. "Samuti on sellise teenuse vastu huvi üles näidanud kuue riigi saatkond." Zain lisas, et Regio tarkvara võiks edukalt kasutada ka maailmas teiste suurte usuliste rännakute puhul. Näiteks katoliiklaste palverännakutel Mexico Citys asuvasse Guadalupe Neitsi kirikutekompleksi ja Prantsusmaal Lourdesi linnas asuvasse pühamusse või sikhide palverännakul Amritsari Kuldsesse templisse.

Regio tegevjuhi Ülo Säre sõnul on positsioneerimisprojekt Saudi Araabias olnud neile igati kasulik. "See ei olnud see, et teeme mingi pilootprojekti ja oleme nõus sellesse veidi investeerima," ütles Säre. "Eesmärgiks oli algusest peale projektiga kasumit teenida. Läbi suure kära ja turunduse saadud kaudne kasu on osutunud oodatust oluliselt suuremakski. Hadži on islamimaades oluline sümbol ja kui hadži ajal keegi midagi korda saadab, siis see jääb kõigile meelde."

Säre prognoosib, et tänavusel palverännakul lülitatakse mobiilsesse positsioneerimissüsteemi tunduvalt enam kui 200 000 palverändurit. "Me teeme Zainiga koostööd, et näidata meie süsteemi positiivset poolt ka teistele maadele. Näiteks eelmisel nädalal olime Barcelonas ülemaailmsel mobiilside konverentsil ja Zain oli seal väljas suure boksiga," lisas Säre.

Tema sõnul on Zain siiski veidi ajast maha jäänud oma võrdluses, et Regio tarkvara puhul on tegu revolutsioonilise lahendusega. "Meie oleme seda tarkvara arendanud ja müünud kümme aastat, aga nende jaoks oli see ilmselt küll uus asi ja tänu sellele on nad hakanud mõtlema uute teenuste peale," rääkis Säre. "Mobiilioperaatori jaoks on praegu hästi oluline leida kõrvaltegevusharusid, et oma riistvara ja infrastruktuuri rohkem ära kasutada ning selle pealt teenida. Kõne hinnad lähevad ju maailmas igal pool allapoole. Seepärast pakume me Zainile ka mitmeid muid tooteid lisaks positsioneerimisele."

Küll aga hämmastas Säret see, et koostööpartner on pakkunud mitmeid muid kohti maailmas, kus Regio võiks suurtel massiüritustel oma süsteemi edukalt rakendada. "Meie jaoks oli see suureks üllatuseks, et Zain andis meile justkui julgust, et minge, poisid, ja pange seal ka süsteem püsti, ehkki Zain ise neis osutatud riikides üldse esindatud ei ole," lausus Säre. "Varem pole küll ükski meie klientidest ja koostööpartneritest teinud meie tootele niimoodi turundust."

Säre lisas, et nende eduka koostöö vastu Saudi Araabia operaatorfirmaga on huvi tundnud ka majandusajakiri The Economist, kus lähiajal peaks ilmuma ka sellest artikkel.

ASi EMT juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et loomulikult on igasugune Eesti tööstustoodangu eksport positiivne, kui see vähegi kasumlik on. "Meil muud varianti ei ole, sest meie enda siseturg on väga väike," sõnas Kalm. Samas ei söandanud ta kommenteerida, kui tugevalt Regio jalg pärast Meka-projekti nüüd araabia maailmas maas on. "Mul ei ole infot konkreetse projekti kohta," põhjendas ta.

Taust

AS Regio osales projektis, mille kohasel positsioneeriti 88 000 Pakistanist pärit palveränduri teekond Saudi Araabia riigipiirist kuni pühasse linna Mekasse. Eesmärk oli, et palverändur tunneks end võõral maal turvaliselt.

Positsioneerimise projekti tellis palverännaku tuuri korraldaja Pakistanist ning koostööpartneriks oli Saudi Araabia telekomifirma Zain.

Palverändurid said piiril viiedollarilise mobiili Telco, millega said hädaolukorral või eksimise korral mobiilsideoperaatoriga ühendust võtta. Operaator nägi helistajat kaardil vähemalt 50meetrise täpsusega ning juhendas ta õigele teele või kutsus abi.

Kui kogu mulluse palverännaku ajal, millest võttis osa üle 2,5 miljoni inimese, teatati 600 palveränduri eksimisjuhtumist, siis kõik Regio positsioneerimissüsteemi lülitunud jõudsid turvaliselt sihtkohta.

Hadž toimus eelmise aasta 24.-29. oktoobril, mobiilne positsioneerimise süsteem oli töös alates 8. oktoobrist kuni novembri lõpuni.

Regio jätkab tänavu koostööd Zaini ja hadži Pakistani-poolse korraldajaga, süsteemi lülitatakse vähemalt 200 000 palverändurit.

Palverännak Mekasse ehk hadž on üks nn islami viiest sambast. Kõikidelt muslimitelt, kellel see võimalik on, nõutakse sooritada elu jooksul palverännak Mekasse.

Regio müüb oma tooteid välisriikides Reach-U kaubamärgi all.

Lisaks Saudi Araabiale kasutatakse Reach-U tooteid Araabia maadest veel Araabia Ühendemiraatides, Marokos ja Sudaanis. Islamimaadest on Reach-U tooted kasutusel Türgis, Pakistanis ja Indoneesias.

Allikas: AS Regio, Saudi Araabia telekomifirma Zain, Äripäev

Osale arutelus

  • Kristi Malmberg

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Cleveron otsib VANEM-TARKVARAARENDAJAT

Cleveron AS

02. juuni 2018

Arvamused

Teabevara