Autor: Laura Mallene • 26. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elion: kriisi ajal saime õhtuga 60 000 kõnet

Kriisi ajal üritati meile ühel õhtul helistada 60 000 korda, rääkis Elioni IT-juht Taivo Tender tänasel Äripäeva IT uudiste konverentsil NET/WÕRK.

Elioni tabas hiljaaegu ulatuslik rike, mis puudutas nutiTVd, hot.ee-d, äri e-posti ja veebimajutuse teenuseid. Tenderi sõnul kujunes avalikkusega suhtlemise kanaliks Facebook. "Saime ühe õhtuga juurde mitu tuhat Facebooki sõpra," märkis ta.

Tenderi kinnitusel võib kriisist leida nii õnnestumisi kui ka seda, mis ei läinud nii hästi. "Imetlusväärne oli intsidendiga tegelevate töötajate motivatsioon ja moraal. Keegi ei toonud põhjust, et on vaja tuba koristada või poes käia. Appi tulid ka muud inimesed. Siit mõte – oma inimestega tuleb olla hea ja hoolitsev. Ma usun ja tean, et ei tohi peedistada partnerit. Sest siis tulevad partnerid kriisi ajal appi," tõdes ta.

Tender tõi välja, et  appi tulid ka Elioni ekstöötajad. "Ka endiste töötajatega tuleb hästi läbi saada," märkis ta Äripäeva seminaril.

IT-juhi sõnul andis ettevõte seoses juhtunuga 13 intervjuud ja sai üle 80 meediakajastuse. Rõõmustasid paljud klientide toetusavaldused.

Samas tõi Tender välja ka seda, mida tagantjärele mõeldes oleks saanud paremini teha.

"Me ei saanud aru, et tegemist on kriisiga. Aktiivne tööpäev oli lõppenud, olin ise autos teel koju. Kaotasime sellega mõned tunnid kindlasti – alguses ei läinud asjad käima, ei määranud kriisijuhti, ei loonud kommunikatsioonikanalit. Elion paikneb Tallinnas neljas kontoris – me ei toonud inimesi kohe kokku. See oleks olnud efektiivne," selgitas ta.

IT-juhi sõnul oli esimesel õhtul palju segadust – info ei liikunud piisavalt kiiresti organisatsioonis sees ja ka avalikkusele. "Olime liiga optimistlikud avalikkusele lubaduste andmisel ja ei suutnud neid pidada. Loomulikult tahaks lubada aja, millal asi korda saab. Ütlesime aja, aga ei suutnud seda teostada. Kui jõuab teadmine, et ei tea, siis tuleb avalikkusele öelda, millal tuleb järgmine info," sõnas Tender.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755