28. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Muuda oma koduleht nähtavaks

Kuidas teha nii, et Google'is ja teistes otsingumootorites ettevõtte koduleht ilusti välja tuleks? See on küsimus, mis vaevab paljusid, kuid millele lihtsat vastust on keeruline anda.

“Ainuüksi Google'i otsingumootori algoritmis on üle kahesaja faktori ehk teguri, mille alusel kuvatakse otsingutulemusi,” tutvustas SEO Partner OÜ juhatuse liige Raido Tamar otsingumootorite toimemehhanisme. “Tuleb veel lisada, et neid faktoreid muudetakse üle viiesaja korra aastas ja Google'i otsingumootorite algoritmi saladus on võrdväärne Coca-Cola retseptiga. Siis tuleb tõdeda, et otsingumootori algoritm on lausa nii keeruline, et see on muutnud internetiturunduse omaette haruks.”

Otsingumootorite tõus üheks peamiseks infoallikaks on kaasa toonud ka viimastel aastatel märkimisväärselt suurema konkurentsi otsingutulemustes silma paistmisel. Seega ei ole headeks tulemusteks sageli piisav lihtsalt enda SEO-ga kurssi viimine ja seeläbi optimeerimine. “See nõuab pühendumist või eksperdi abi. Alustada võiks küll näiteks Google'i "Search Engine Optimization Starter Guide'i" lugedes ja siis teha otsus, kas panustada ise või otsida abi ekspertidelt. Kiiret ja lihtsat tulemust on paraku raske oodata. Need ajad on möödas,” ütles Tamar.

“Kõige värskem teade, mis pärineb Google'i enda esindajatelt, mida kuulsin märtsis WSI rahvusvahelisel konverentsil, on analüütika arvestamine otsingutulemustes. See tähendab, et loeb kodulehe reaalne toimimine,” rääkis WSI Online veebiarendaja Egert Tüll uuendustest.

Otsingumootorite alguspäevil oli üks olulisemaid positsioonide määrajaid kodulehe meta info. Kui see oli sisestatud, võis juba jõuda heale positsioonile. “Läks paar aastat ning üheks olulisemaks Google'i algoritmi osaks kujunes linkimine. Tähtis oli saada võimalikult palju linke erinevatelt kodulehtedelt sinu veebilehele - mida rohkem, seda uhkem. Kõik toimis ilusti hetkeni, kus Google avastas, et otsitulemused ei paku kasutajatele otsitut ehk esimeste tulemuste seas olid suvalised crapid kodulehed. Aeg oli teha järjekordsed suured muudatused oma algoritmis,” valgustas Tüll Google'i saladusi.

“Kui peaksime valima kolm faktorit, mida silmas pidada, siis nendeks oleks kvaliteetne sisu, otsitavate märksõnade kasutus (märksõnu saab testida näiteks Google'i enda tööriistaga https://adwords.google.com/o/KeywordTool) ja lehekülje suunas viitavate linkide arv,” soovitas Tamar.

Online Turundus OÜ SEO ekspert Lauri Post toob välja, et üks olulisemaid asju on linkide ehitamine. “Mida rohem on linke ettevõtte veebilehe suunas, seda parem otsingumootori silmis,” soovitab Post liituda tasuta andmebaasidega ja postitatda teemakohastes foorumites.

Autor: Ave Lepik, Mariliis Pinn

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755